Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Lite bus...

Av Kicki - 11 mars 2012 17:29

Idag beslutade jag mig för en liten promenad till fots med Gubben...  Gå och kika lite runt ridbanan och se hur stora stigen såg ut och lite sådär.

Enligt Gubbe finns det nog inget som är mer dötrist än att promenera med matte brevid men det struntade jag i...


Först såg vi en söt ekorre i en tall hos grannen

 

Den satt först på marken där brevid tallen när vi kom gående. När vi stannade och jag tog upp kameran så satt den och tjattrade lagomt irriterat en stund och tog sen långsamt lite reträtt uppför stammen. Den hade väl något gott där på marken och så kom vi och störde    När vi gått vidare några steg så vände jag mig om för att kika lite till, då hade den satt sig en bit upp på en gren och tittade på oss. Det var nästan så att jag väntade mig att den skulle börja kasta kottar på oss    




 

Vår stora fina stig i skogen är fortfarande hockeyrink så långt ögat når...

   

 

Gubbe passade på att norpa åt sig lite gammalt gräs medan jag fotade

   

  Det är nog det enda han kan tycka är lite intressant med att gå o skrota vid hand...


Jag gav upp skogen och tänkte att vi kan ju flanera längs vägen en bit iallafall men det tyckte Gubbe var sååååååååå tråkigt, där finns det ju inte ens chans att nappa åt sig ngt ätbart. Han gick som en bedrövad åsna med öronen guppande rakt ut och surade! (varför fotade jag inte det??) Ior är en amatör i jämförelse...

Så tillslut kapitulerade jag och letade reda på en tillräckligt hög stubbe vid sidan av vägen och hasade mig upp på hans rygg istället. DÅ blev det liv och gnista i stofilen igen!  

Det är inte ofta jag rider barbacka, jag är faktiskt inte så förtjust i det...jag tycker det känns som att det ska vara så obekvämt för hästen, men vid såna här tillfällen tycker jag att det är rätt mysigt.

Solen sken och vädret var vårligt, pållen glad med att ha matte på ryggen och det är trots allt en ganska trevlig känsla att kunna lita på sin häst så mkt att man törs rida barbacka med bara grimma o grimskaft längs en grusväg. Det enda som kändes rätt obekvämt var ju det faktum att jag ju inte hade ngn hjälm.... *skäms*

men men ...ett litet lyckopiller var det ju allt ändå! Vi kändes oss allt lite busiga när vi kom hem till stallet igen    


/K

 
 
Carin

Carin

11 mars 2012 20:23

Tjolahopp! Vi hittade oxå ett par ställen där det var is men inte hela stigar ;)

Det lär bli varmt i veckan, har vi tur smälter skiten bort för nu vill vi väl ändå ha vår, varmt och SOL! Och massor med vårblommor och knoppar på träd och buskar!

Kramen!

http://caisisen.bloggplatsen.se

Kicki

11 mars 2012 20:25

suck..ja förhoppningsvis så kommer våren även hit till nordpolen snart... jag e sååå less på förrymda hockeyrinkar.

kram!

 
Stina

Stina

11 mars 2012 20:45

Lite barnacka blev det även här idag, fast jag höll mig fegt på ridbanan på häst som vilat 1 vecka =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

11 mars 2012 20:46

men iallafall =P

 
Kim

Kim

13 mars 2012 15:40

Promenad vad är det för mesigt?
Gubben är ju klart en Ferrari, fråga honom så får du se :))

Att rida barbacka lugnt och fint i solen ger mej en sån kick!
För mej så är kontakten som känns så mycket vackrare/starkare utan sadel...flum flum men ack så sant för mej ;))
Men jag håller mej nu mera till skritt, en del av min ballans har jag tappat bort någonstans på vägen :)

kram

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

13 mars 2012 15:44

inte flummigt alls =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards