Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Mobilrensning

Av Kicki - 9 mars 2012 17:28

När jag nyss skulle tanka över ett par bilder jag tagit idag från mobilen till datorn upptäckte jag att jag hade en hel massa bilder där som jag ....liksom glömt bort...


Så ..tja...här kommer ett gäng blandade bilder ifrån veckan som gått då!


För ett antal dagar sedan när jag drog upp persiennerna på morgonen trodde jag först till min stora fasa att det snöat under natten... men det var bara frostigt!

Såpass frostigt att jag knappt såg ut via balkongen...

Hönsnätet var nästan helt igenfrostat! Ganska ballt...



     

   Men som tur är så börjar äntligen världen att tina fram ur snön...även om isen envetet biter sig fast. Gubben o jag tog oss faktiskt en kort skrittur längs lilla vägen i det vackra vädret i onsdags.



 


Det lilla hundpyret hade hittat en bit nyverkad stråle. Mums!



 


   

Idag har det varit rätt grått och trist och ganska så blåsigt. Men jag njuter ändå av att iallafall hagarna är så gott som isfria nu!

Bettan fick på sig sadeln idag för jag ville prova hur hon reagerade på svanskappa. Som ni kanske vet så är Bettan en ponny med rätt så starka åsikter om saker och ting och om sin svans har hon en del ideer....

Jag förberedde mig på rodeo faktiskt!

Men det gick inte längre än till steppande,surande och propellerviftande när jag skulle sätta på den, när den väl satt på plats brydde hon sig inte det minsta! Jag kunde stå och dra i den så hela hon gungande utan att hon så mkt som vinklade ett öra!

Vi tog en micropromenad med grejerna på.

Utanför stallet fick hon syn på Marika och stod som värsta modellhästen...

 

För att vara HON alltså!!


 

 

Att passa på och försöka fota henne från sidan föll mig liksom aldrig in....

inte heller att försöka ta en bild på svanskappan i bruk. Men det är å andra sidan inte så vidare intressant kanske  



När pållarna fått sitt svängde jag upp till malmlund för att låna Wrangels hästlära av Vivi. Det blev en lång fika stund och en massa babbel    Mysigt!

Med mig hem fick jag inte bara boken utan en hel packe med "gamla" hästmaggor!

Det är minsann recycling på högsta nivå. Vivi har i sin tur fått dem av Ylle, Alpackaprinsarnas matte, och nu landar de hos mig för många timmars läsning    

Och vem vet? Sen kanske de hamnar hos Marika o tjejerna?


Så nu vet ni vad jag kommer att sysselsätta mig med ikväll!


Tjao/K

    


 

 
 
Jocke

Jocke

10 mars 2012 18:24

Lill bruttan har fått sån pudelklippning ser ja

http://www.garaget.org/Darkus

Kicki

10 mars 2012 18:25

bara en liten bit framtill..om nån vecka eller så ska resten av oxå =)

 
Stina

Stina

11 mars 2012 06:24

Jag brukar lämna över mina hästtidningar till ngn i stallet när jag läst färdigt och där går dom ibland runt.
Återvinning is da shit =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

11 mars 2012 07:59

absolut! Det är toppen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards