Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Då var det klippt...

Av Kicki - 27 februari 2012 16:48

...Iallafall delvis för Bettans del!



Jag måste säga att hon skötte sig riktigt bra. Hon har aldrig träffat en klippmaskin förut, mer än en gång då jag slog på den så hon fick höra hur den lät.


 Hon gjorde en slags uppskruvad stepp-piaffpiruett och en fantastiskt tjusig levad men sen stod hon som ett ljus och tyckte till och med att det var sköööönt! Fullt förståeligt med tanke på hur klådig hon varit sista dagarna...hon hade mkt riktigt oxå en hel del värmeutslag under all päls.


Det fick alltså bli en lite halvkapad framdels klippning nu först, så får hon behålla resten ett par veckor till om det blir kallt. Jag har ju täcken att slänga på henne men det vore ju skönast om det kunde få bli litet varmare först.


Från sidan ser hon nu absolut inte klok ut  

Det är allt bra tur att hon inte ska vara med i ngn skönhetstävling!

Jag ska absolut inte försöka skyla över att hon har en väldigt vacker hängmage, det har hon alltid haft, men nu när framdelen är avskalad och magen fortfarande "förlängs" nedåt av säkert närmare en decimeter päls så ser det minst sagt lustigt ut!


Här är några fler bilder, hade svårt att välja...

            

   Allt skägg fick oxå stryka på foten, hon blev såååå söt så! Ser ju nästan lite nätt och flickig ut   



Efter en pratstund över en kopp the och hembakad smarrig semla hos Vivi o Lasse så åkte jag äntligen till järnaffären och inhandlade mig ett par broddar!

 

De fick sitta på efter att jag testat dem i affären och nu återstår att se hur många dagar de måste sitta där.... förhoppningsvis hjälper mitt inköp till med att få isen att försvinna. Men det kan det absolut vara värt!


Hej hopp /K

 
 
Helen

Helen

27 februari 2012 17:55

Om jag ochså slår till på ett par broddar så kan vi ge oss katten på att isen försvinner purs väck :-D
Bettan blev riktigt söt utan "skägg", eller sötare måste man ju skriva såklart...

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

27 februari 2012 18:09

Ja gör det!! köp till hela familjen så är den nog väck snart! Ninna köpte skidor förra veckan...då försvann snön o blev is. kanske skulle nån köpa på sig ett gäng skridskor??

 
Anne-Lie

Anne-Lie

27 februari 2012 21:18

Hihi så söt =)
Det ser ut som om hon har sådana där lurviga stövlar på sig ;D

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

27 februari 2012 21:24

hehe ännu roligare kommer hon se ut när hon blir helrakad om ngn vecka eller två! ;P

 
Stina

Stina

28 februari 2012 06:06

Awwww, lite pudelvarning på söta lilla Bettan =) Men skönt måste det vara för henne !
Jag hjälpte till med isen hos oss, skaffade broddar och då försvann all is 2 dagar senare och det blev vår ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

28 februari 2012 09:10

hon såg faktiskt väldigt nöjd ut efteråt och jag ser fram emot att få se henne helsnaggad =)
Här hade visst broddarna helt omvänd effekt för inatt har det snöat rätt duktigt =(

 
Viveca

Viveca

29 februari 2012 11:41

Duktig Bettan! Otroligt söt i hängmage och pälsstövlar. Allt klär en riktig sötnos:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

29 februari 2012 12:32

hahaha eller hur!

 
ubitt

ubitt

1 mars 2012 18:18

Bättre sent än aldrig! (broddarna) Det är NU de behövs! (i alla fall hemma hos oss)

Vadå "pudelvarning", Stina? Är inte pudlar SÖTA?
Bettan är i alla fall jättesöt, hur hon än klipps!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

1 mars 2012 18:24

haha helt riktigt =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards