Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

NU så...

Av Kicki - 21 februari 2012 19:14

...har jag äntligen fått tummen ur och lyckats få över bilderna jag tog med nya kameran så här kommer en hel hög med blandade bilder....


 

först ut en lite bättre bild på den nya lilla lilla vovven:

 

Hon är löjligt pytteliten men riktigt kavat! Hon är korsning mellan Powderpuff och Pappillon (om jag nu inte minns alldeles galet). 11veckor då bilden togs.


 

  

Det lilla vinterlammet mår oxå fint, men ack så svår att fånga på bild  



   

  Fjällkorna Ella och Rita har det gott i sitt krypin.



 Rita. Jag testade zoomen...det blev visst lite oskarpt...



Samma sak hände visst här när jag zoomade kisse... undrar varför... synd, det hade varit en väldans fin bild annars..
   


 

Coca-Cola solade sig.



      

  Gubbe mumsar...


...men blev lite fundersam över blixten...

 

Ser ni att det är som vita slöjor över bilden? Undrar varför det blev så....



   

Det gick rätt skapligt att fota in i stallet iaf...


Även inne i sadelkammaren

   

Lite lätt överbelamrad....så skönt det ska bli när vintern sticker iväg och man slipper alla täcken överallt.



Detta är utanför sadelkammaren, ute i själva "foderladan" som vi kallar den. Tv syns min hylla med trälådan under som jag fick rädda från översvämmningen häromdagen.


 

Ligghallen sedd från dyngdörren   
   


Det var dem det. Jag kommer nog i huvudsak fortsätta fota med mobilen...det är trots allt bekvämare men det är ju roligt ändå att faktiskt ha en kamera som kan ta inomhusbilder. Sen är jag inte riktigt lagd åt det där hållet att fippla med inställningar och sådant, jag önskar jag var det.... men nej, sikta och skjut är mer min melodi  


 

Hur som helst...Igår svängde jag in på OK och köpte nåt superduper-lim till backspegeln. Det ska hålla för en hel massa minusgrader och ännu fler plusgrader så jag hoppas att det funkar...eftersom det var vackert väder och inte alltför kallt igår så ställde jag bilen i solen på stallplanen och skred till verket.

 


 

För säkerhetsskull så satte jag tejp om backspegeln som ett litet säkerhetsnät så inte glaset skulle kunna hoppa ur om limmet inte ville härda för att det inte var varmt nog...

Men det verkar som det har fastnat. Har varit hela vägen till ryggkliniken idag och glaset följde med både dit och hem! Kors!


Hepp/K

 
 
Helen

Helen

21 februari 2012 21:08

Valpar alltså.... man smälter totalt <3

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

21 februari 2012 21:13

väldigt lätt hänt ;)

 
ubitt

ubitt

22 februari 2012 10:31

Ja alla djuren hos er är ju dundersöta, vilket zoo!!! Vadå gubben reagerar över kamerablixten, han borde väl vara VAN hi hi???

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

22 februari 2012 12:35

kanske inte med blixt inne i stallet hehe. jag har ingen blixt på mobilen =)

 
Ingen bild

Jocke

24 februari 2012 16:58

Ärä din dogg??

Kicki

24 februari 2012 19:17

Nä? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards