Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

tja...

Av Kicki - 10 februari 2012 18:07

...vad ska jag avhandla idag då??

dagarna går så fort och jag fattar inte riktigt vad som händer   


Raketen har funkat fint hela veckan men i förmiddags vägrade den igen.... Vi hade väl neråt 20 minus inatt så man får förmoda att det är boven i dramat.

Lasse kom som en ängel och sparkade igång den åt mig senare....

Jag försökte direkt på fm med att snällt be en äldre man på parkeringen som stod med bilen igång om hjälp. Fick först svaret -" Jag har inga startkablar!"  När jag svarade att jag har startkablar fick jag bara ett -" Nej, det går inte!!"  slängt över mig....

Jaha....tack då? Snacka om otrevlig! Nästan så att jag har lust att repa hans bil litegrand....


Nu har jag lånat hem en batteriladdare av Marika. Den visar även hur mkt laddning det är kvar i batteriet... den visade på 3/4 laddat???

Så nu fattar jag ingenting.... verkligen ingenting... Vad mer än kylan i kombo med dåligt batteri kan göra det svårt att starta? Den har ju funkat felfritt i veckan...när det inte var lika kallt.

Jäkla bilar.... man begriper sig inte på dem...


 

Gubbe har visat sig nöjd över att få sin havre blandad med pelletsgröten igen iallafall...

Nu har han tom fått ett hekto till och det går så bra så (ta i trä), han har glatt ätit upp hela givan...

alltså... vilken häst tycker INTE att havre är gott liksom??  han tydligen.... Knäppgök!

     

arkivbild


Nu har jag återinfört min taktik med att ha ett litet foderförråd här hemma så jag kan blötlägga redan innan jag åker till stallet.... väldigt skönt om man inte ska rida innan maten. Slipper ju vänta på att pelletsen ska blötna upp.

Men det betyder att jag måste ta tag i att röja i "hästgarderoben" så jag får in det där..nu har jag hinkarna stående i hallen...inte vidare snyggt.


Nehepp, nu ska jag se om ina räkor har tinat såpass att jag kan skala dem..tänkte göra en röra till bakad potatis.


Hepp/K

 
 
Stina

Stina

10 februari 2012 20:59

Jag är så glad varje morgon lilla bilen startar för mig, den här kylan är svår på dom =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

10 februari 2012 21:01

ja verkligen....=(

 
Helen

Helen

10 februari 2012 21:53

Bilar bara ska starta helt enkelt, vi hade -22 i morse och jag var väl nästintill säker på att min spanjor skulle ha tagit siesta och låst väl om sig men för en gångs skull svek han mig inte.
Men nu vill jag ha vår o värme jag har lite svårt för rysskylan :-(

http://franminvraavvarlden.blogspot.com/2012/02/de

Kicki

10 februari 2012 22:01

samma här.... less på detta nu.. ett par grader kallt, kanske 5 max, räcker resten av vintern tack!

 
Kim

Kim

10 februari 2012 23:20

Bilar är verktyg som ska fungera!

Hur går det med ryggen?
har behandlingen börjat?

kram på dej

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

11 februari 2012 08:31

nä rehaben har inte börjat än, i nästa vecka ska jag på planeringsmöte för att lägga upp allt. den borde väl dra igång i mars skulle jag tro =)

 
natalie

natalie

11 februari 2012 07:52

jag har också muskeln hemma bara för att kunna blötlägga när jag inte ska rida =D

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kicki

11 februari 2012 08:31

ja det är mycket fiffigt =)

 
Ingen bild

Jocke

11 februari 2012 10:09

Kolla om det är vatten i batteriet om det är öppet batteri.
Om int så köp destilerat vatten på macken å fyll upp och sen ladda upp det fullt. Problem att starta ändå imellan åt efteråt så kan du nog behöva köpa ett nytt batteri för ditt börjar sjunga på sin sista sång.

Kicki

12 februari 2012 10:24

det är väl så, konstigt nog...

 
Anne-Lie

Anne-Lie

12 februari 2012 10:16

Min bil har "peppar peppar" alltid startat oavsett hur kallt det är, dock kan han ibland tjura om det är fuktigt ute. Vad du hade för nytta av att veta det vet jag inte hehe ;-)
Men våren får gärna komma nu :D

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

12 februari 2012 10:25

ja de är allt lite lustiga de jäkla bilkräken...;)

 
ubitt

ubitt

12 februari 2012 16:38

Om man har Subaru så behöver man aldrig rädas en bil som icke startar - för det finns bara inte i Subaru-världen! he he

Snaskegubben har förstås egna åsikter om maten, helt rätt! Man måste ju få bestämma själv (litet grand?)

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

12 februari 2012 16:39

hehe..ska vi slå vad..hade jag en subaru så skulle det garanterat hända mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards