Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Rutigt

Av Kicki - 7 februari 2012 16:19

Äntligen har kylan blivit varmare!! Eller iallafall mindre kall och bister  


Gubbe och jag tog en liten vända i skogen vilket var dööööötrist enligt Gubbstrutten...ända till vi satte hovarna på sandvägen då blev han genast glad igen.

Tänk att det ska vara så attans tråkigt att gå där det inte är helt slätt... mupphäst  

På sommaren tycker han stora stigen i skogen funkar för den är platt och fin, men nu var den ju SNÖIG! Ve och fasa....  


Jag får väl ta och muntra upp honom med en runda på asfaltsvägen nästa gång...


Synpunkter på maten har skrället oxå. "Bara" havrekross är tydligen trist... jag hade kommit upp med en sådan bra plan, Kraffts röda miner, olja, muskel och  en rejäl mängd havre var enligt planen perfekt.  Teorier och planer rimmar inte alltid med verkligheten.... men man måste ju prova.

Gubbe tycker tydligen trots allt att Pluss energi pelletsen är godare än havre... fast jag hade hoppats på att slippa blötläggningstiden genom att byta pelleten mot röd miner...

Hela experimentet kommer väl sluta med att jag får gå tillbaks till Hippolyts dyyyyyyra naturmusli för att få honom att äta som... ja en häst igen. *suck*


Han blev iallfall tjusig i sitt nya, fina, fula, rutiga täcke  

 


Tjao/K   

 
 
Ingen bild

Jocke

7 februari 2012 16:59

Tror gubben är putt för det dära täcket. Tront han gillar det. Han är ju en Islands häst Kicki...,ingen pudel. Det skull han sagt själv om han kunna prata :)

Kicki

7 februari 2012 17:38

icke då, han är nöjd under sina täcken. Är man 27år,har svårt att hålla hullet och dessutom klippt är det viktigt att vara varm och torr, även fast man är en islandshäst. =)

 
Helen

Helen

7 februari 2012 17:56

Allt klär en skönhet och gubben ser riktigt fin ut i sitt nya täcke :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.com/2012/02/de

Kicki

7 februari 2012 17:58

hahaha nu var du på riktigt snällhumör ;P

 
Stina

Stina

7 februari 2012 19:06

Hittar man ett bra täcke så spelar färgen ingen roll ... jag köpte en gång ett rosa, bara för att märke/modell var så bra och ingen annan färg fanns, och jag HATAR rosa *S*
Rutigt är väl inte direkt nån favorit hos mig heller faktiskt =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

7 februari 2012 19:37

exakt, man får se mellan fingrarna angående färgen i ett sånt här fall =) och hästarna kan ju faktiskt inte bry sig mindre om man säger så ;)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

7 februari 2012 21:03

Hittar jag ett täcke som passar får det se ut hur som helst. Jag köpte ju ett rosa reflextäcke :D Inte är det snyggt men alltid retar det någon! Det fyller iallafall sin funktion =)
Jag kanske är konstig, men jag tycker inte att täcket var fult. Ändå är jag ingen fantast av rutor. Säger som ovan, allt klär en skönhet =D

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

7 februari 2012 21:20

men rosa reflextäcke är ju SNYGGT! =P

 
Kim

Kim

7 februari 2012 21:23

Gubben är en riktig Gourmet han, tur för honom att även hans matte uppskattar god mat = empati ;))

Härligt att han är så pigg när ni rider ut.
Det kanske är jobbigare för hans leder när underlaget är "knögligt"?
Eller så är han som min man som älskar naturen men helst promenerar på asfalt!?

Tur att täcket inte var rosa!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

7 februari 2012 21:25

han har aldrig tyckt det varit skoj att trassla runt i skogen...och alltid varit väldigt snubblig. det är ju på vägarna man kan SPRINGA ju, hur kul är det att bara gå och titta på ekorrar...*fniss*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards