Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Hoppsan!

Av Kicki - 28 december 2011 19:20

Det blidde en liten oplanerad tur till Hööks så här på småkvällen!

Mia lurade på att åka och undrade om jag ville hänga med... Är man svårövertalad?? NEPP!

Lite fånigt var det ändå eftersom jag så sent som igår klickade hem grejer därifrån... de har ju rea ju  

Men nej, hör och häpna, INGET täcke!

Däremot tog jag med mig en 1kilos burk med MSM till Gubbe idag.


 Idag fick gubbe ätligen inviga sitt halstäcke föressten. Vädertjänsten hade ju utlovat regn här från i eftermiddags o hela dagen imorgon.... än så länge har jag inte sett av ngt regn men gubbe blev snygg iaf...




 

När jag släppt ut Gubbe i hagen igen försökte han förtvivlat få fart på Hrekkur för att leka genom att bita honom i näsan... 

     

   ..men Hrekkur var mer intresserad av att klia...vilket inte gick så bra när gubbe var inpackad i halstäcke...

 

Tyvärr dog batteriet i mobilen...jag hade gärna velat ha några goa bilder på de där näsnafsen..

Han ser så förbannat spjuveraktig ut när han är på det där humöret så man kunde tro han var 3 och inte 26!




Här kommer föressten en bild på Gubbe när han inte var gubbe utan bara 10år!


 

  

Har han inte redan då ngt litet "åh MATTE" i blicken?   


Hepp/K


 
 
Stina

Stina

28 december 2011 22:01

Mycket snygg gubbe i sitt fina täcke =)

Otroligt strongt att åka till Hööks och inte komma hem med ett enda täcke, jag är Djuuupt imponerad ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

28 december 2011 22:03

haha men MSM för 350 spänn bidde det dock.... nästan lika mkt som ett täcke ;) jag stod allt o nöp i det där vintertäcket för 399:- bla...

 
Kim

Kim

29 december 2011 11:32

Starkt gjort att inte köpa täcke ;))

Lustigt att du skrev om MSM, för jag fick höra talas om det för första gången igår.
Ett par från England som tala så gott om detta när de red ut med oss igår.
Hur använder du det?
Något du rekommenderar?

Söta gubben :)

Ser fram till scannade foton, grattis till skrivaren.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

29 december 2011 11:38

MSM är ett svavelpulver o ges i kraftfodergivan. Sägs öka smidighet i leder och förbättra näringsupptag bla.
Man kan oxå blanda pulvret i en lotion eller vatten för att behandla tex mugg men det är inget jag haft behov att testa.

Jag skulle kunna gissa att du som bor på en vulkanisk ö kanske redan har rätt gott om svavel i jord och vatten, precis som på island...
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards