Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Modemhaveri

Av Kicki - 16 december 2011 17:54

I onsdags beslöt mitt gamla modem att det hade gjort sitt,packade väskorna och for till silikonhimlen.

Det var inget problem alls att få ett nytt modem skickat gratis från Glocalnet och det har jag nyss varit och hämtat ut och installerat!


Under tiden så har jag surfat på kontantsticka från comviq och den stackars lilla stickan klarade INTE av bloggen....

Men nu är jag här igen!


I onsdags hade jag tänkt publicera ett par "öronbilder" från ridturen... men det gick ju inte när modemet pajade som sagt. Så de får komma nu istället!

 


Nåväl.

Idag tog vi med all säkerhet vårt livs kortaste ridtur...

Visserligen var den tänkt att bli kort men inte såååå kort...

Jag sadlade på, satt upp och skrittade fem steg över gårdsplanen, sen blev vi stående. Jag i samtal med Marika och gubbe med huvudet i Marikas hökärra  

..och sen öppnade sig himlen!!  Så vi gick in igen och klädde av oss. Lika bra det för regnet vräkte ner en lång stund sen. Gubbe fick mumsa kraftfoder och hö istället!

Jag hatar regn!  


Men efter nån timma sprack det upp lite. Då kom Tina och plötsligt hade hon övertalat mig att rida med henne på Lenas häst Safir på en runda! Tina sade hon brukade ha tur med ridvädret och faktiskt, vi klarade oss från mer regn!

En lite längre tur blev det när man satt på en ung pigg springare, det känns minsann i ryggen nu men det var roligt då!

Några bilder blev det inte av att jag tog men jag har en bild på Safir som Lena skickat till mig förut:



Thats it for now! /K 

 

 


 
 
Helen

Helen

16 december 2011 21:46

Skönt att du är tillbaka - jag har saknat uppdateringar i din blogg :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

16 december 2011 21:48

gullig du är! Nu är jag på banan igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards