Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Skitkul?

Av Kicki - 17 november 2011 19:59

I helgen som gick kördes bädden i ligghallen ut, av tidstekniska skäl så har den mellanlandat på plattan i några dagar, den ska givetvis forslas bort därifrån och förpassas till dynghögen nu i helgen.

Men under tiden så roar den hästarna....


      

Sunny,Saga,Spira,Millan och Tore tycker det är jättans skojigt däruppe   



 


Jag har fått en hel del fixat idag. Först på agendan stod ett samtal till bilverkstaden ( Min vanliga BRA verkstad!) för att boka tid för service och däckbyte på raketen. På tisdag är det dags!


 

Sen for jag till stallet för att passa vår underbara veterinär Mathilda som skulle kolla tänderna på mina gryn och tre av Marikas.


 

Älskade gubben fick med beröm godkänt på sina tänder för åldern tack och lov!! Det gnager ju i en det där med gammelhästtänder... man vet ju aldrig hur länge de hänger med, men alla satt fast och var så fina så! Lite raspade hon på honom, han hade lite lite vasst på nån kant.


 


Lillskiten fick lite sussalull och några hakar nedraspade och framtänderna i underkäken avrundade. Hon har ju ett litet underbett så de hade blivit rätt vassa.


 


Sen gick det av bara farten. Först till Ica o handla, hem o lämpa av grejerna o slänga i mig en burk Skyr, sen for jag till mamma o pappa för att köra in dem hit till hålan - mamma till ica och pappa till bilverkstaden. Hem till mig igen, laga täcket som gubbe fått en reva i, duscha, baka en kaka, kolla upp en grej på nätet, ringa telefonsamtal, skicka två viktiga mail och äta middag.....och...

och.... nu så är det kväller!

Jag är egentligen rätt kass på att fixa en massa saker på en o samma dag... ETT telefonsamtal eller ngn annan liten "uppgift" brukar räcka   

men idag så gick det liksom som i ett huj utan att jag hann fundera över saken.

Det var först nu när jag landade i soffan som jag insåg hur mkt jag fått gjort!


Tjao/K


 
 
Helen

Helen

17 november 2011 21:16

*pust*
Du har ju hunnit med en hel del idag
Linn hade väldigt roligt åt att Saga var uppe på dynghögen när vi hälsade på Prinsessan i hagen :-D

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

17 november 2011 21:18

haha ja det såg rätt kul ut =) Tore såg allt lite mallig ut han!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

17 november 2011 21:36

Det var en redig hög det där =D
Jösses vad du fick mycket gjort, och av bara farten! =))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

17 november 2011 21:43

jepp, ligghallen e stor och det är ett års madrass som tagits ut... jag är ändå ganska förvånad över att det inte var mer.. men det komposterar ju rätt bra i botten =)

 
Ann

Ann

18 november 2011 08:42

Har märkt att högar överhuvudtaget gillar hästar att klättra i och stå och kika!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

18 november 2011 09:08

sant, de verkar tycka att det är barnsligt roligt =)

 
Kim

Kim

19 november 2011 16:15

Ett klätterberg toppen för nyfikna hästar!

Skönt att tandkontrollen gick bra och är överstökad.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

19 november 2011 20:38

å ja! såååå skönt att för stunden slippa oroa sig för att hans tänder är ok =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards