Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Det återuppståndna täcket....

Av Kicki - 26 september 2011 18:53

Ni minns kanske täcket jag berättade om häromdagen?

Ett jättefint brunt täcke som en avflyttat tjej i stallet slängt i ett hörn för att det skulle kastas för att det var trasigt?


Nu har jag lagat det....


Skada 1:

 Här hade sömmen gått upp, i skarven mellan färgerna,  cirkus 1dm längre än linjalen alltså totalt typ 40cm. Det var INTE hål rakt igenom täcket och fodret var intakt.



Skada 2 och 3 :

   Förstärkningen,triangeln, precis ovan bogvecket hade lossat i sömmen en bit, inget trasigt här heller. Mitt på täcket var en knappt cm-stor L formad reva/hål i yttertyget som fick en lapp.



och slutligen skada 4:

  En 2cm reva i yttertyget i nederkant av täcket där det inte är ngt innerfoder som inte ens behövde ngn lapp.



Så vad säger ni? Är det bara jag som tycker det är vansinne att KASTA ett sånt här täcke för de här skadorna?

 

Hej igen/ K - The recycling queen?    

 
 
Ingen bild

Vivi

26 september 2011 20:47

Strålande! På alla sätt och vis.

 
Stina

Stina

26 september 2011 21:30

*harklar mig* jaaa ... jooo ... hade det varit mitt täcke så hade jag nog kastat det oxå. Men så är ju jag som jag är oxå ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

26 september 2011 21:33

heeeeeelt galet!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

26 september 2011 22:21

Hade täcket varit mitt hade jag velat laga det men insett mina begränsningar och efter det hade täcket legat som ett dåligt samvete i förrådet... Tyvärr =)

http://monzan.bloggplatsen.se

 
Kim

Kim

27 september 2011 00:16

Bra jobbat RQ!
Jag hade gjort som du, men inte lika snyggt.

Det slängs alldeles för mycket grejer!
Tycker själv att det är mycket roligare att hitta något och fixa till det, än att köpa nytt.
Det man fixat till får liksom ett extra värde.
Mitt hus är fullt av gamla renoverade möbler.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

27 september 2011 09:32

Det ÄR kul att fixa!

 
Ann

Ann

27 september 2011 08:59

Ähum... jag hade definitivt slängt det... eller lagt det i högen med trasiga täcken som ännu inte blivit slängda... men du kanske vill ha dem? ;)
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

27 september 2011 09:36

Ja i nuläget blir jag snudd på sjuk när jag tänker på täcken som slängs.... även om täcket kanske inte är värt o laga finns det ju så mkt reservdelar på det.... spännen, remmar, kantband, stycken av tyg som är ok osv...

 
Helen

Helen

27 september 2011 09:16

Kanon när man kan återanvända, själv tillhör jag kategorin som ambitiöst lägger på hög och tänker att jag ska laga o fixa men liksom aldrig får tiden att räcka till...

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

27 september 2011 09:35

Ja tiden kan vara knepig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards