Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Hinderfunderingar

Av Kicki - 24 september 2011 10:16

Under gårdagen funderade jag mkt på det här med hinder och Gubbes "problem" med raka bommar.

Jag pratade lite med Marika om det oxå och slutligen kom jag/vi fram till att det problemet är nog egentligen inte den raka bommen.

Eftersom gubbskrutten har noll hoppteknik, som mina trogna läsare vet, aldrig lärt sig hoppa och egentligen inte riktigt vet hur 17 man gör, så handlar det ju inte så mkt om att HOPPA de här pyttehindren utan mer om att ta sig över dem - på något slags vis.


Ett kryss i den här höjden, typ 20-30 cm, blir ju inte mkt till kryss om man tänker efter! Däremot får de två bommarna stöd av varandra. När vi då snubblar oss över så är krysset mindre känsligt för islag än den raka bommen!

Jag tror inte "problemet" är svårare än så!

    Bild från förra årets CR

    

Den 9e oktober är det iallafall dags för Clearrounden o vi ställer upp precis som förra året på 30cm   

Nästa gång vi ska hoppöva så måste jag komma ihåg att mäta hindren innan så jag vet vad det är för höjd vi övar på! 


/K

 
 
Stina

Stina

24 september 2011 20:13

Tror det kan ligga nåt i vad du säger . CR tävlan - ohh vad kul =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

24 september 2011 20:28

hehe ja enklaste förklaringen är oftast den rätta?

 
Helen

Helen

24 september 2011 22:29

Vi vill ofta krångla till saker och göra det svårare för oss än vad det är, för oftast är det just den enkla som brukar vara det rätta. Ska bli spännande med hopptävling. Linn är dock inte riktigt bekväm med att hoppa med hoppglada Prinsessan så iår ska vi nog bara vara publik med kameran i högsta hugg :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Kicki

24 september 2011 22:31

nääääää ni kan väl vara med å gå över bom på marken bara tycker jag!

 
Helen

Helen

25 september 2011 11:11

Jag försöker peppa henne att våga på låg nivå så vi får se vart det slutar... :-)

http://franminvraavvarlden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards