Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Lördag

Av Kicki - 27 augusti 2011 17:20

Pysslade bara lite med mina båda gryn idag.

  Ingen annan näsa älskar jag mer...



Jag tog oxå en liten strövarstund i skogen bakom ridbanan för att leta upp några kantareller....oturligt nog, för mig, så hade Prinsessans båda mattar och husse bestämt sig för att göra samma sak...

men jag hittade ändå så det räcker till en LITEN macka till kvällen....och eftersom jag pga konkurensen fick lov att ändra riktning litegrann så hittade jag ett par nya ställen   så inget ont som inte för ngt gott med sig.




    Gubbe har fått vara utan sin huva ett par dagar och det verkar gå bra. Det är inte alls så mkt flugor längre...

 

Visst ser han ganska fin ut? är det så mkt mer än de vita håren i ansiktet som avslöjar hans ålder?

Jag tycker att han börjar sjunka lite i halsens överlinje...men för tusan, han är 26 år!


 

Nu skulle jag faktiskt mest av allt krypa ner i sängen...den där stunden jag larvade runt i skogen satte sig i ryggmusklerna...trött trött o öm är den nu. Men den får allt nöja sig med att ligga på soffan med BoT bältet några timmar till.


hej så länge /K


 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

27 augusti 2011 18:07

Han är så fin din gubbe =D
Du har gjort ett bra jobb med honom! Han verkar då iaf vara pigg och glad :)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

27 augusti 2011 18:08

tack. jag hoppas att han får vara det länge till =)

 
Stina

Stina

27 augusti 2011 22:06

Vore mina hästar sådär fräscha och glada vid 26 års ålder skulle jag vara himla glad och stolt !!
Han är så förbaskat fin för sin ålder !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

27 augusti 2011 22:07

vad glad jag blir!! det är ju lite lätt att bli hemmablind och kanske se genom rosa glasögon...

 
Viveca

Viveca

27 augusti 2011 22:33

Mysig mule. Han är otroligt fin i kroppen. Inte ser han ut som en gammal gubbe. Hoppas du fick ihop till minst en kantarellmacka:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

27 augusti 2011 22:35

tack det värmer =)

 
Caisa

Caisa

28 augusti 2011 09:58

PUSSMULEGUBBE =) *smack*

Kantareller.... Mina har tagit slut =(

Kramen!

http://caisisen.bloggplatsen.se

Kicki

28 augusti 2011 10:02

o jag har mina kvar...blev ingen macka igårkväll =D

 
natalie

natalie

28 augusti 2011 11:05

tycker också han är väääääldigt fin för sin ålder :D stolt ska du vara :D

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kicki

28 augusti 2011 11:06

Tack =)

 
Kim

Kim

28 augusti 2011 21:59

Jättegullig mule!!

Din gubbe är minsann ingen gubbe, bara en gullegubbe.
Han är jätte fin i kroppen, syns att han har en bra matte.

Här har hästarna också fått gå utan masker de senaste dagarna.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

28 augusti 2011 22:00

gulligaste gubben i världen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards