Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

härligt väder!

Av Kicki - 23 augusti 2011 19:21

Härligt klart och fint väder här idag!

Vivi o jag möttes upp i gamla grusgropen för att ta en runda på våra Isländska fullblod  

 

Det blev en mysig runda längs grannens fina vallar.Reykur var så pigg o lycklig att han tillomed dristade sig till en liten gladbock!

Svängen slutade hemma på Malmlunds ridbana, Vivi ville att jag skulle rida Reykur lite där.  (bilder kommer senare)


Gubbe parkerades i en box så länge med en hö-hög. För fika o babbla måste man ju!  

Gulla med valpar måste man förståss oxå!

   Zack, som alltid kommer att vara "Nacke" för mig, är ju sååå go! Verkligt urmysig liten kille som jag misstänker (och hoppas) kommer att få stanna hos Vivi o Lasse...

Hade livet sett annorlunda ut för mig så hade jag nog lagt vantarna på honom, jag har tokgillat honom från första stund, han är så mjuk och så pratar han så mkt o charmigt med sina öron...   han riktigt svämmar över av kärlek den vovven!


Efter fika o hundgull fick "räkan" gå ut i sin hage igen..

 

...och jag o gubben vände hemåt i solskenet..

 

 Gubbe verkar tycka det är lika mysigt som jag med de här..."fikaritterna". Han vill väldigt gärna svänga in o hälsa på hos Vivi o Lasse de gånger vi "bara rider förbi" där. Han är ju inte dummare än att han vet vid det här laget att där får man hö och äpplen och prata med Reykur  

Pigg o glad var han på hemvägen iallfall så vi tog en skön galopp längs vägen.


 

Väl hemma igen provades givetvis täcket som nu är färdigställt!!


Före:

  

Efter:

  Ganska schysst vad??  goooosig teddyfodring i halsen!


 

Nu har jag täcke nr 2 kvar att "modda". det skall ju få behålla sin hals, men jag ska kapa djupet på det så det blir lika som detta ovan.




Hej så länge /K



 

 
 
Stina

Stina

23 augusti 2011 20:58

Imponerad igen, för 711 gången !!!
Tänk om man vore lite händig =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

23 augusti 2011 21:00

man måste bara våga!! och öva lite =)

 
Ann

Ann

23 augusti 2011 22:34

Fiiint det blev! :)
Hade jag haft tid så skulle jag också skaffa mig en liten voffsing igen... saknar det väldigt mycket... men den tiden kommer kanske igen!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

23 augusti 2011 22:36

javisst blev det?!!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

23 augusti 2011 22:52

Jag beundrar alla som kan hantera en symaskin =)
Sen är det ju inte bara att sy, man ska veta vad man ska göra med det man ska sy på... Kanon blev det ju =D
Härlig ridtur också =)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

23 augusti 2011 22:56

ja man måste tänka till innan man sätter in saxen =)

 
Viveca

Viveca

24 augusti 2011 10:24

Underbar valp:) Duktiga du. Täcket blev ju kanon. Just nu går Vilda runt i ett flugtäcke som ser ut som på den översta bilden;) Kanske skulle du sadla om och starta eget. Du kunde göra ändringar på hästutrustning på beställning? Tror att det hade kunnat gå bra och om ryggen krånglar kan du ju själv bestämma arbetstider och hur mycket du skall stå och gå. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

24 augusti 2011 10:43

som sagt....det finns planer på det =)

 
Ingen bild

Jocke

24 augusti 2011 16:42

liKE a GLooove..
Täcket asså. Passa som handsken

Kicki

24 augusti 2011 19:02

ja det blev riktigt bra =D

 
Ingen bild

sofia

26 augusti 2011 07:57

WOW!!! Du verkar vara en baddare på att sy!! Jag kan tycka det är rätt roligt också att sy MEN INTE glidigt tyg ;-)

Kicki

26 augusti 2011 10:32

Baddare vet jag inte :) det är rätt marigt ibland...men det är KUL att fixa till grejer! åtminstone hästgrejer för ngn finsömmare är jag då rakt inte hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards