Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Är det fel på min tumstock?

Av Kicki - 12 augusti 2011 21:52

Började dagen med att tanka bilen och stanna till på bilverkstaden som gjorde jobbet på raketens bromsar i våras...

den attans bromslampan började lysa igen igår och mkt riktigt hade bromsvätskenivån sjunkit drastiskt igen.


Där lade sig en kille på knä med ficklampa och konstaterade att det läckte ur ett bromsrör bak. Bilen fick bromsvätskan påfylld så att jag kan köra lite i helgen och tid bokad på måndag för att fixa bromsröret.


därefter åkte jag till stallet för boots,täckes och flughuveprovning.


täcket passade bra

  

men bootsen passade inte alls  

konstigt det där med hur millimetrar och måttabeller inte överensstämmer med verkligheten ibland....


Trailbooten, som jag måttat att passa gubbes bakfötter visade sig vara för stor tom för framfötterna ! dessutom så kom jag fram till att jag inte riktigt föredrar modellen faktiskt. den har sina fördelar, den var verkligen enkel att ta på och av, men faktum är att den passar lite rundare hovar bättre.

 

Easyboot Trail 

   


Glove-bootsen som jag måttat att passa hans framfötter visade sig oxå vara för stora! snacka om att jag kliade mig i huvudet  

Jag provade då att sätta på honom hans bakhovsboots fram, som ju är storleken mindre, och se! de passade perfekt.  Varför har jag inte provat det innan jag beställde? så urbota korkat!! 

kontentan blev att han ska ha samma storlek på Glove både fram och bak, men med powerstraps på bakbootsen.

  Easyboot Glove


Sen for jag upp till Vivi o Lasse, jag visste ju att Vivi var nyfiken på hur de där Trail såg ut så jag ville visa dem innan jag skulle skicka tillbaks.


I Vivi o Lasses trädgård stod de här vackra liljorna i full blom! 

 

Men det slutade med att vi hade bootsprovning på deras två Morganfröknar och de bestämde sig för att köpa båda bootsparen av mig!

så jag behöver inte trassla med att skicka tillbaks.

Bara att beställa fyra nya till gubben. fyra i strl 0.5 den här gången.....


När vi höll på som bäst med att prova boots hit o dit så ringer min mobil...

Det var min syster i andra ändan.

De hade varit norröver med husbilen och på hemväg stoppat hemma hos mamma o pappa men kommit på att nycklarna till huset låg kvar hemma. mamma o pappa är själva ute med sin husbil o kommer inte hem förrn imorgon.

-" kan du komma hit o låsa upp åt oss? Jag bjuder på middag! "sa syster och...ja.. vad svarar man på det?

Klart man rycker ut.

Så det blev några timmars umgänge med min systers familj och gott grillat till middag.

  Systerdöttrarna Ann-Louise och Ann-Marie tycker livet i husbilen är störtskönt.



  Min fina fuchsia Fiona blommade fint!



  Mamma o pappa bor minst sagt naturskönt...svanparet som stilla gled förbi på den spegelblanka sjön fulländade bilden.... åtminstone irl...


Så efter att ha legat på soffan i några dagar så känns detta som en fullgjord dag...


natti natti /K

 
 
natalie

natalie

13 augusti 2011 07:23

vilken mysdag =) och himla osis när tumstocken gör fel ;)

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kicki

13 augusti 2011 09:45

hehe ja, den mäter fel den attan ;)

 
Kim

Kim

13 augusti 2011 10:29

Bettan är så söt!
Tur för V & L att din tumstock är "flexibel".
Hoppas den mysiga dagen med nära och kära gav dej en glädje injektion.
Och att du och alla kuddarna haft en bra natt ;))

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

13 augusti 2011 10:34

haha ja de fick ju liksom home delivery där =)
jag

 
Ingen bild

Jocke

13 augusti 2011 18:26

Pröva skjutmått nästa gång. Då får du dä riktigt.

Kicki

13 augusti 2011 20:17

mmm men jag får aldrig ändan ur vagnen o skaffa mig ett som är stort nog...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards