Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

presentlåda från USA

Av Kicki - 2 augusti 2011 12:25

Lite smått o gott från Easycare landade hos mig idag!

    Enda exemplaren inom Sveriges gränser  



Mamma har varit här o fikat på morgonen men annars blir det nog en vanvettigt slö dag till det är dags att fara till stallet ikväll.

Är galet trött....kanske rentav blir det en tupplur... men då blir det ännu svårare att sussa ikväll sen...


två filmer ramlade in oxå så det blir nog till att slöa med dem bara. kikar just nu på Michael Flatley´s Celtic Tiger. Ni minns kanske Riverdance och Lord of the dance? Det Irländska steppdansfenomenet. Celtic Tiger är uppföljande show.

 

För en massa år sedan var jag faktiskt i globen och såg Riverdance. Mamma hade köpt typ de dyraste biljetterna, längst fram för att vi skulle kunna se bra o få en riktigt maffig upplevelse. Men gissa om vi blev sura....scenen var så hög o stolarna så låga så vi såg bara dansarna från knäna och upp!!  Då tappar man ju hela grejen! det är ju för fan fötterna man vill se i det här fallet!  Så mamma ångade ut till nån informationsdesk där o grälade. det slutade med att vi rusade upp för en massa trappor till ett etage och kunde se mkt bättre. Globen försvarade sig med att de inte visste i förväg hur hög scenen var.... välplanerat?  de dyraste biljetterna blev alltså nästan sämst.

Så kan det gå!


steppelistepp /K

 
 
Stina

Stina

2 augusti 2011 14:40

Så, nu blir det steppning för Kicki ikväll =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

2 augusti 2011 15:07

nääää har redan kollat den, det var ingen höjdare. Lord of the dance är maffigare.

 
Viveca

Viveca

2 augusti 2011 22:51

Vad kul med litet presenter. Var faktiskt inne på deras hemsida och kollade idag inför vintern. Skall mäta Vildas hovar efter nästa verkning i slutet av augusti. Tänkte pröva med Easyboot Epic och för att inte ruinera mig och hinna vänja henne, börja med framhovarna för att sedan beställa ett par till. Så hoppas jag vi är broddade inför vintersäsongen:) Kanske kommer jag med frågor till dig;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

3 augusti 2011 09:49

Epic är ett jättebra val! de är enkla att brodda, enkla att ta på och är förlåtande vid variationer i tillväxten.
fråga på du! =)

 
ylle

ylle

3 augusti 2011 14:08

Tjusig kepa! Bra reklampelare är du, bättre kunde de väl inte få?
Vi var o kollade på Riverdance på Globen, måste erkänna att vi gick efter pausen, för vi tyckte att det var rätt enahanda, alla nummer.

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

3 augusti 2011 14:15

nåja, en är ju inte ute å far på tävlingsplatser o sådant....såvärst mkt folk ser mig väl inte hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards