Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

lång dag...

Av Kicki - 26 juli 2011 21:18

Startade dagen med att åka ut o hämta upp mamma, sedan bar det av till Uppsala.

Började på Ikea, jag skulle egentligen inte ha ngt särskilt men några småprylar plockade man såklart på sig. Mamma däremot plockade på sig bäddmadrasser o skåpsinredning och annat... ja just, hon köpte mig en jättesöt rosa blomkruka oxå  

 

På Citygross skulle jag ha en ryktskrapa och en burk Skillingarydssalva. De hade bara skrapor i plast så det fick vara.

En ny stor zooaffär hade öppnat brevid C-G så där störtade jag in o köpte tre sorters fiskmat; stora pellets till Nisse, gröna tabletter till alla ancistrusarna  och en burk flingor.

dessa djur...vad mat de ska ha  

 Coop forum och Rusta  var vi in på oxå....sen var vi så trötta i fötterna så vi avslutade med varsin glass i bilen.


När vi så kommit hem igen tog vi igen oss en liten stund för att sen lite snabbt åka upp i skogen o checka av några speciella kantarellställen...

  detta kan man väl kalla för ett bra ställe vad?   (de minsta lämnade vi givetvis kvar för att växa på sig)

sisådären kvart senare vände vi hem med lite drygt 8hg gyllene mumsiga kantareller!


sen blev det grillad gris till middag och rensning av ovan nämda skatt.


Nu är jag äntligen hemma och är så trött att ögona går i kors. Jag sov uruselt inatt, som jag för det mesta gör när jag ska iväg nånstans morgonen efter,  och det kvava vädret o dagens traskande gör väl sitt till....

Jag ska glo färdigt på Hells kitchen...sen blir det nog sängen!


tjao /K

 
 
Carin

Carin

26 juli 2011 22:07

TJOHOOO! Fart o fläng hela dan!

Du nu tycker jag att du e lite taskig för de där kantarellerna var mycket större än mina! =P

Man kanske skulle ut och jaga igen...
Kramen

http://caisisen.bloggplatsen.se

Kicki

26 juli 2011 22:10

hehe nå, de kunde ha stått å växt på suig ett par dagar till kanske, men vad 17, de är goooooda!

 
Kim

Kim

26 juli 2011 23:45

Nu har jag läst ikapp lite, har inte så mycket tid just nu.

Som vanligt blir jag avis på kantarellerna, men jag är hoppas du njuter av dom.

Så roligt att du var ute och red på en så fin liten stor tjej.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

27 juli 2011 09:59

ikväll blir det kantarellmacka!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

27 juli 2011 08:04

Full rulle minsann =)
Vi har oxå fått ett city gross och där har jag äntligen hittat det lusernet jag sökt åf för i flera år!
De där svampstället ser lättplockat ut :D
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

27 juli 2011 10:02

javisst är de häftigt!! På Island är det inte alls ovanligt att de säljer hästgrejer både på bensinmackar o stormarknader, men HÄR!? skitbra ju!
kantarellstället är snudd på en odling, bara att gå dit o skörda =D

 
Natalie

Natalie

27 juli 2011 09:51

mysigt med en shoppingdag =D såna behövs, (ofta) hahaha :D

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kicki

27 juli 2011 10:03

hehe jo visst behöver man dem!

 
Viveca

Viveca

27 juli 2011 10:21

Härlig dag:) City Gross hälsar jag på när jag besöker mamma i sommarhuset i Helsingborg:) Glömde det sist jag var där...får nog bli en tur eller en beställning på något kul. Ja djuren äter sannerligen...Kantareller är så gott. Har plockat mängder. Jag tror min mage snart vill ha något annat än körsbär och kantareller;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

27 juli 2011 10:30

ahahaha körsbär o kantareller!!! det var oxå en blandning! men GOTT!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards