Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

flitig som en myra?

Av Kicki - 29 maj 2011 20:38

   huvva! jag har fått mkt gjort idag!


först städade,dammsög o skurade jag här hemma.

sen ut till päronen för att kolla till där. jag planterade om några fuchsior och sådde lite frön o vattnade. gräsmattan hade grannen gulligt nog klippt igår.

så satte jag då igång att sanera gulingen....jag har inte dammsugit den sedan jag körde halmbalar i den förra vintern...  

det var ganska drygt göra det.

sen blev det urtorkning, skurade golvmattorna och fiff invändigt. o när jag ändå var i gasen så tvättade jag den oxå!

  så nu ska den vara hyfsat snygg om det kommer ngn hugad spekulant...

nu gäller det bara att få tummen ur o sätta ut en annons oxå    det känns allt litet vemodigt...


därefter styrde jag mot stallet. Jag kom dit precis när hästarna fått komma ut på lunchbetet så jag fördrev en stund med att mocka boxar åt Marika. Himlen hade spruckit upp under dagen så när vi väl kom ut på vår ridtur var det så härligt så!

Gubbskrutten var härligt pigg o glad, i början när vi skrittade på vägen så var han litet åsnig som vanligt förståss, tänk att han ska tycka att uppvärmningsskritten är så trist     

men när vi kom upp på den fina breda skogsstigen blev det fart under dojjorna!  först trav o tölt, o det räckte inte med tyckte han. så jag slog på en galopp där jag normalt sett kanske inte brukar galoppa....det är lite rötter och så där och han är ju så snubblig av sig.

Men se det gillades! han tillomed "hoppade" litet över en tvärgående rot. = Matte enormt impad,glad o stolt!

nu snackar vi rötter som bara höjer sig max 5 cm över marknivån, men det är tillräckligt  

huvudsaken är att han tycker det är lajbans!

jag lovar, det ÄR hästflocken som går i hagen därborta!

 

Därefter blev det en sväng in på Ica oxå förståss...handla inför veckan.

 

så jag känner mig nöjd med dagen.

Fast det känns lite i ryggen nu, mest ischiaskänning inte så mkt där jag haft ont nu senast.

BoT bältet är på så jag hoppas det släpper.

imorgonbitti ska jag till zonis igen o sen dags att börja jobba.

nu får det fasen vara slut med sjukdagar fram till semestern!!


tjao/K

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

29 maj 2011 22:07

Hoppsan vad du har fått massa saker gjorda idag! Får mig att känna mig något lat *harkel* =)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

29 maj 2011 22:20

äsch då, jag e ju impad av mig själv...så det betyder ju att vanligtvis brukar jag inte alls vara såhär flitig =)

 
Ann

Ann

29 maj 2011 22:30

Okej... du har varit flitigare än jag..!
Jag som tyckte jag fick mycket gjort... *mutter* ;)

kram på dig!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

29 maj 2011 22:37

meeeeeeeeeeeeeen då, du har ju just repat dig från magsjukan!!

 
ylle

ylle

2 juni 2011 20:41

Ett imponerande dagsverke!
Vad FIN lille gule bilen blev!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards