Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Lördag

Av Kicki - 28 maj 2011 17:38

en dag i stallet igen  


på förmiddagen var vädret minst sagt ostadigt så jag dröjde kvar hemma på soffan till 12tiden eller så i hopp om att vädret skulle bli bättre.

det kom en liten regnskur när jag tog in gubben från hagen men sedan höll det upp.


Jag red ut och hittade en stig genom gamla grustaget som jag inte provat! den ledde precis upp till Vivi o Lasses ridbana så då styrde vi in där och jagade upp Vivi från datorn   

Hon var förståss inte sen att haka på med Reykur på en liten tur! Medan vi väntade så provsmakade gubben gräset på Malmlund...

 


Och i stallet bjöd Reykur på hö!

     

De är så rara de här två herrarna. för många år sedan så bodde de på samma ställe och gick i samma hage, det är väl 8-10 år sedan.  Inte vet jag om de kan minnas det, men de hälsar alltid så gulligt på varandra när de möts. jag tror att om vi släppte dem i en hage skulle de genast beta brevid varandra eller äta i samma hög. som synes så har Reykur inte det minsta emot att "gästen" kommer och äter ur hans hö-hög i hans stall. 

Reykur gnäggade tillomed när vi kom idag!


trevlig,skön och lugn ridtur i grönskan hade vi  


sen blev det lite sopa o mocka i stallet medan gubbe åt sin mat och lunchhö. bara för att det är så himla mysigt.


Nu har jag lite på gång i tvättstugan. den var skönt nog inte bokat nu ikväll så då ändrade jag tid. så jag slipper det imorgon!


tjao/K 

 
 
Stina

Stina

28 maj 2011 20:44

Vad gulligt att han delar med sig av sin höhög sådär =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

28 maj 2011 20:50

Ja de är rätt gulliga med varandra de där två =)

 
Sarah

Sarah

28 maj 2011 23:11

Gubben kommit till himmelriket ;)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kicki

29 maj 2011 10:03

ja det var smasken sa han =)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

28 maj 2011 23:50

Vad söt han är när han kikar in och frågar om han får smaka =)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

29 maj 2011 10:04

ja de är söta ihop de där två =)

 
Kim

Kim

29 maj 2011 00:45

Gulliga gubbar :-))

http://varmt.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

29 maj 2011 11:56

Så söta de är!
Man vill ju gärna att de ska minnas varandra men det är väl att förmänskliga antar jag... det räcker väl med att de är goa vänner nu, men ändå..! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

29 maj 2011 19:46

ja inte vet jag, jag tycker det är så länge sen...
men gulliga med varandra är de iallfall!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards