Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Shoppat...

Av Kicki - 26 maj 2011 16:43

...har jag gjort idag!

Efter att ha betalat räkningarna igår så bestämde jag mig för att jag skulle unna mig en sväng till Hööks! sväng o sväng...det är ju i runda slängar fem mil till närmsta Hööks enkel resa, men det var ganska roligt att ta ut raketen på en vända. vackert väder och roslagen står i grönska, en rätt njutbar resa.

 


Först o främst så var jag ute efter ridskor och ett schabrak, men inte minst så var jag nyfiken på Back on Tracks ryggbälte!

Det verkade väldigt trevligt så jag slog till på ett sådant. Jag skulle nog haft ett i storlek medium, men de hade bara small o large, så det fick gå med ett large. jag ska sy på en bit extra kardborre så blir det bra!

 nepp, ni får inte äran att se den på mig, det får bli den här bilden ist.  


Skorna jag spanat in visade sig jättetrevliga!

   

särskilt trevligt var ju priset, 199kr!  Jag har haft dem på mig nu under eftermiddagen o de är sköna!


Schabraket blev ett annat än det jag tidigare dregglat över...det var litet kort tyckte jag och den blå färgen var inte sådär jättesnygg. Men jag hittade ett annat med härlig färg och dessutom ett par tior billigare!

   Gubbe var inte så förtjust i att jag skulle fota istället för att sitta upp, därav åsneöronen  

Japp, jag tog på mig ryggbältet och skrittade en vända i skogen, det gick fint och det var sååååååå skönt att få komma upp och ut igen! Gubbe var pigg och nöjd, han gick och frustade och förstod inte alls varför vi bara skrittade.

 


Hovkniv,ryktsten och en hovkrats med borste fick oxå följa med hem från butiken! Så nu har jag skämt bort mig litet, försöker låta bli att tänka på den där tusingen som gått upp i rök, men bältet var ju dyrast och det får jag se som en investering! framförallt ska jag ha det på jobbet och förhoppningsvis så gör det nytta, rentav kanske tjänar det in sitt pris om jag kan undvika ett par sjukdagar i längden!


nu ska jag mecka hamburgare till middag, det börjar suga i magen nu, det är ju ett tag sen den där skålen fil o flingor imorse! fy mig!


hej så länge/K

 
 
ylle

ylle

26 maj 2011 17:22

B o T bälte = toppen! Jag BOR i mitt!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

26 maj 2011 17:38

hihi de kanske skulle ta o börja tillverka overaller?

 
Ann

Ann

26 maj 2011 18:34

Shoppat!
Det hade jag också tänkt innan det kom magsjuka hit...
Vad roligt!
Du får berätta om B o T bältet sen för jag har också funderat på ett sådant.
Jag åker till Örebro eller Västerås när jag ska till Hööks, så det är ungefär lika långt, men jag brukar ta en sväng in på IKEA också... för att det ska "löna" sig lite mer..! ;)
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

26 maj 2011 18:38

ja det är väl nackdelen med att bo lite vischan...men å andra sidan har jag hellre långt till smeten än tvärtom! =D

 
Anne-Lie

Anne-Lie

26 maj 2011 18:40

Back on track bältet är bra! Har en samling diverse BoT till både mig och häst =))
Snygga dojjor by the way ;) Ska provrida mina nu!
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

26 maj 2011 18:41

haha jag har redan rid-invigt mina =D

 
Mia

Mia

26 maj 2011 19:36

Åhh de skorna har jag också köpt! Dom är verkligen supersköna! Ev. lite tjocka och blir varmt i sommar men hallå, när blir man INTE tåbirig i ett par välanvända stallskor? Haha!
Verkligen värda sitt pris i alla fall!!!

Mia :)

http://blackbenbeauty.bloggplatsen.se

Kicki

26 maj 2011 19:50

nä svettas om fötterna får man liksom räkna med sommartid...man kan ju inte rida o greja i flipflops direkt..
jag tycker de var supersköna, det lilla jag nu använt dem! och priset!!! wow!

 
Carin

Carin

27 maj 2011 19:58

Skulle nog oxå införskaffa ett BoT-bälte, jag med min rygg!

Shoppa loss är riktigt nice! Gottegris... En annan får vänta snällt på skatteåterbäringen *S*

Stallskorna såg riktigt snygga ut men tyvärr inget för mig, jag får ha mina tunga stålhätteskor om jag vill behålla tårna ;) Fast de är å andra sidan gratis från jobb *S*

Kramen!

http://caisisen.bloggplatsen.se

Kicki

27 maj 2011 20:02

ja det var riktigt skönt, bältet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards