Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

knådad

Av Kicki - 6 maj 2011 14:30

Nu är man "servad"...

gissa om hon hittade grejer. Jag var helt uppknuten i armar-axlar-skuldror precis som jag kännt.

men tvärtom mot vad jag trodde så var jag slät och fin ändå i muskulaturen i övrigt, men ack ack så hård och spänd i övre delen. hon har god inblick i hur och med vad vi jobbar med på de olika avdeningarna på jobbet och tyckte det var rätt otroligt att jag ändå kunnat arbeta sista dagarna...

tja..är man envis som en röd gris så går det mesta...ett tag iallafall...


Jag har aldrig "råkat ut" för en zonterapeut förut och minsann, nog hittade hon pyttesmå punkter som jag inte ens vetat att jag haft....och aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj ajaj vad ickeskönt det var...

men nog gör det nytta alltid.

Jag känner mig ju direkt friare och lättare.

Ny tid är inbokad om knappt två veckor!


efter att ha tagit igen mig en stund hemma så for jag till stallet.

vädret är ju så fantastiskt att jag inte kunde motstå en liten ridtur.

när jag kom var det siesta i hagen!

  

  Älskade gubben låg härligt utsträckt och snarkade med öppen mun...


men när han hörde ljudet av min kamera:

  då blev han piggelin direkt...


  ...och hastade upp, glatt snackande!


jag tröttnar aldrig på att höra hans mjuka hu-hu-hu-hu när jag kommer!


om han verkligen pockar på uppmärksamhet då lägger han in lite extra tryck i sitt huande

hu-hu-hu-HUU-hu-hu-hu-hu

  

och är det riktigt bråttom, ja då öppnar han munnen oxå, men pratar fortfarande genom näsan på samma sätt   


han är rolig gubbskrutten!


Bettan däremot...hon låter som en halvkvävd get!!  *lol*


på hemväg hoppade jag in på lantmännen o köpte en rulle hönsnät så jag kan börja näta in balkongen.

kisse visar förvisso inga somhelst tendenser till att vilja balansera på räcket eller så, men med nätad balkong så kommer jag tryggt kunna lämna lite öppet om jag åker hemifrån så hon kan roa sig därute själv.

jag tvivlar inte på att hon kan vara hemma ensam över natten om jag vill åka bort nån gång, men det lättar samvetet litet om hon kan få "gå ut" som hon vill under tiden.


det får bli helgens projekt om kroppen tillåter! Nu är det soffan som gäller resten av dagen.

kanske rentav en liten tupplur för jag är vansinnigt trött...somnade inte förrn vid tvåtiden inatt..


tjao/K

 
 
Ingen bild

Vivi

6 maj 2011 17:56

Underbara bilder på underbara Gubben. Du är verkligen hans allra bästa Kicki.

Kicki

6 maj 2011 18:08

och han är min allra bästa gubbe! the one and only!

 
Kim

Kim

7 maj 2011 00:23

Jag tror att alla "kroppsfixare" älskar att plåga oss vanliga snälla människor med dåliga ryggar...

Hoppas tortyren har hjälpt, så du kan ha en bra helg.

Jätte gulliga kort på din älskade gubbe!

Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

7 maj 2011 10:16

jodå, det har det nog gjort på djupet...men ujuj så öm jag är på ytan just nu...

 
ylle

ylle

7 maj 2011 15:53

Jag måste erkänna att jag INTE är avundsjuk på tortyren du fick, jag vet hur det kan kännas...
ja bilderna på gubben i vila är ju bara SÅ.... gulliga! Lyckliga ni som har varandra!!!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

7 maj 2011 21:28

fast det VAR ju skönt OXÅ! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards