Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

lilla bil lilla bil....

Av Kicki - 4 maj 2011 11:56

....min huvudvärk...


mina kära bilverkstad har gått bet. de får itne bilen att fungera.

de får felkoder som de inte kan åtgärda, det är bara märkesverkstäderna som kan/får fixa dem.

*svära*

hur vansinnigt är inte det?


så nu på förmiddagen har jag samordnat, verkstad - bärgare - verkstad...

  


och pengarna de kommer rulla igen då....bärgaren går på en tusenlapp och märkesverkstaden...ja den vet man inte med...


men på min verkstad var de så gulliga att de inte ville ta betalt för sin felsökning!!  så senare i veckan ska jag åka dit med diverse fikamums åt dem   


och tack o lov att jag får ha mammas bil så länge!


men jag känner det här kommer bli en tung dag...*suckar*


 


 
 
Stina

Stina

4 maj 2011 15:16

Bilar är ett elände =(
Fasen så trist !!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

4 maj 2011 15:23

Men MEKONOMEN gör felsökning på ALLA märken!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

4 maj 2011 22:20

jadå, felsökning kan de göra, men inte åtgärda allt...de har inte tillgång till de koderna..

 
Ingen bild

butter

4 maj 2011 18:11

Låter som nånting med styrboxen. Int bra. Begär kostnadsförslag först.

 
Anne-Lie

Anne-Lie

4 maj 2011 22:39

Vilket elände :/
Bilar är kostsamma helt klart!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

4 maj 2011 22:41

de är ju det....

 
Viveca

Viveca

5 maj 2011 08:35

Fy vad tråkigt. Hade in min för ett tag sedan. Hade en massa konstiga felkoder så att den inte gick igenom besiktiningen, tre gånger försökte vi och nya koder kom upp. Efter ett halvår fick vi ordning på det och då slutade bensinmätaren att funka, suck jag nollställer km-mätaren istället. Fast det var inte så dyrt att laga de andra felen som jag trodde så jag ångrar att jag inte lämnade in den till den verkstaden tidigare.

Hoppas nu att det är något av det enklare och billigare slaget. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

5 maj 2011 11:26

ja enligt "min" bilmek bör det inte vara ngt rent mekaniskt fel iallafall....
återstår att se...=/

 
Ann

Ann

5 maj 2011 21:29

Men attans då... :(
Börjar förstå vad gubben menade med att "det måste gå att meka med bilen" och att jag har en väldig tur som har en gubbe som faktiskt kan åtgärda de flesta felen själv! (han är väldigt duktig på bilar)

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

5 maj 2011 21:49

det är helt klart en poäng med det...fast jag kan ju inte mecka själv iallfall hehe. dessutom så börjar de bilarna att bli utrotningshotade...det produceras väl knappast några bilar idag som inte har databox...eller vad det heter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards