Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

i vilken ände ska man börja?

Av Kicki - 23 april 2011 21:21

 får väl börja med en vårbild från stallet:

  björkarna och fälten börjar skimra i grönt och en cab på stallplanen meddelar väl även den att våren är här!

det blev ingen ridtur idag, bara pussa o mata gubben.



så nu till det stora mystiska paketet!   

  lite uppsnoffsad med presentpapper på väl valda ställen...alltså för att dölja loggorna!


  tackolov får det plats i bilen trots att jag har en massa skrot där...


så till mottagaren! Pappa fyller inte år förrän den 5maj, men eftersom hela familjen nu var på plats hos dem idag för påskfirande så passade det bra att överlämna den idag! dessutom kräver presentet litet "förarbete" för att komam på plats, nu hinns det med i lugn o ro oxå!

                       en låsbar brevlåda!!!

snygg vad?

nu kan mamma o pappa fara iväg i flera veckor i maj o juni med husbilen utan att behöva få nån granne att tömma brevlådan varje dag! nu räcker det att jag tömmer den en eller ett par ggr i veckan när jag vattnar blommor o klipper gräset.



så. det var det.


efter massa mumsig mat och fika o sånt satte jag mig så i bilen för att fara hemåt.

jag kom halvvägs.

så lade bilen av.   

ungefär på samma sätt som i uppsala i vintras.

blev stående på en infart till en grusgrop längs vägen. alltid något det, att jag hade tillräcklig fart så jag kunde svänga undan och slippa bli stående PÅ vägen...

fick ringa hem till mamma o pappa. syrran med make Micke kom och räddade mig.

Micke kollade o fifflade lite men lyckades inte få igång den. nåt med tändningen trodde han. Han e superduktig på bilar, men vad göra mitt ute i skogen utan verktyg?

så de bogserade in mig till "min" bilverkstad hemma i Rimbo.

tillbaks till mamma o pappa och fick låna mammas flygplan igen....  

men alltså....kan det RÄCKA nån gång??

och vad fan var det för klantar på märkesverkstaden i vintras som inte kunde fixa till det ordentligt? för troligen är det ju något i samma "område" som då...

suck.

nä det är egentligen ingen ide att hetsa upp sig...det är ju inget jag kan råda över. det är bara att hoppas att det är något lättfixat och "billigt" den här gången....

som om något någonsin är billigt vad gäller bilar   



hoppas att ni alla haft en bra påskafton utan krånglande bilar och annat!

kram /K


 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

23 april 2011 23:48

Schysst brevlåda =))
Men vilket skit med bilen :( Det brukar ju sällan vara billigt när det har med bilar att göra !!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

23 april 2011 23:50

nepp verkligen inte...förra raset slutade ju på 6500:- =(
pengar som jag inte ens hade, fick låna av mamma...
o dessutom verkar det ju som att detta är ngt i samma stil...inkompetenta meckare med datorer på "fina verkstaden"??

 
Stina

Stina

24 april 2011 07:28

Haha, jag satt bara och vart mer och mer nyfiken när jag såg bild efter bild på öppnandet !!
Du vet då hur man håller spänningen uppe *s*
Kanonsnygg brevlåda kom det fram till sist !!

Bilar ja, vilket elände det är =( Pengaslukare !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

24 april 2011 09:41

hehe ja det blev en bra bildparad =D

 
Carin

Carin

24 april 2011 17:42

Supersnygg brevlåda! Just en sån hade jag kunnat tänka mig oxå *blinkar åt makens håll*

Ja se bilskrällen! Vi har ju haft våra reparationer som närpå knäckte mig innan i år men nu börjar det ordna upp sig. Tror jag *hmmm* Bara väntar på nästa smäll...

Hoppas din bil vill samarbeta och att mekanikern inte tar alltför mycket för att fixa denna gången *håller tummarna*

Kramen

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

24 april 2011 20:49

javisst är den fin!!?
från http://www.flexbox.se/

 
Kim

Kim

24 april 2011 20:27

Även stora killar gillar stora paket :D

tråkigt med bilen, om det är samma fel och på samma verkstad så kanske det kan gå på någon slags garanti, men det kanske är en önskedröm, men jag håller tummarna!
kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

24 april 2011 20:48

nej det är inte samma ställe, sist blev jag ju strandad i uppsala och blev bärgad till en märkesverkstad...
nu står den hos vår lokala bilmeck här i hålan. jag liter meer på dem faktiskt...

 
Viveca

Viveca

25 april 2011 19:41

Jättefin brevlåda och pappa ser glad ut:) Är det du som har textat den? Snyggt! Tråkigt med bilen och jag litar nog mer på de lokala meckarna med. Om inte annat så blir det billigare. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

25 april 2011 19:53

nejdå, jag är oskyldig till skylten =)den följde med brevlådan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards