Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

härlig dag!

Av Kicki - 11 april 2011 17:31

Började dagen med en liten ridtur. härligt vårväder!

   

vi lufsade bara runt i litet i den gamla sandgropen en liten bit från stallet och ingenstans var det snö!

jag broddade av bootsen igår så vissa stigar på andra ställen kan vi inte ta då de är isade ännu. men den här gamla gropen ligger i soligt läge och stigarna här har inte trampats under vintern så det har inte blivit ngn issula. 

Gubben tycker ju i vanlig ordning att det är dötrist att skritta så på grusvägen hemåt töltade vi en bit och avslutade med lite galopp. det gick fint med knät både att galoppera och klättra i backar men visst känns det att det ännu är klent.

  nöjd o glad hemma igen efter ridtur. ser ni?! jag har rotat fram ett gammalt schabrak! min favvovojlock, den svarta i sympatex, funkade inte så bra med den nya sadelgjorden...


Sen tog jag mig an Bettans hovar så nu är hon verkad oxå. ska finjustera litet imorgon.

 

satt en stund i solen på ridbanan o kikade lite på när Marika tömkörde Sesam.

   

 

 

Så ringde Ylle och undrade om jag inte hade lust att komma över till henne en sväng. Det hade jag ju! jag är ju LEDIG o hade inget att passa   

(snacka om härlig känsla! )  

 

Ylle bjöd på smarrigt pecanwienerbröd och te, sen visade Qatay upp hur duktig han blivit!

        Han kan sparka iväg den stora bollen som ett riktigt proffs!

 

han visade oxå att han kunde backa, pingla med klockor på snöre och kasta en liten boll med munnen.

 

 

  Ni kan inte ana hur fluffiga prinsarna är nu efter vintern. My lät mig känna! hela handen bara försvann in i den mjuka ullen, nästan så man undrade om det verkligen FANNS någon kropp där under! otroligt!

 

Med mig hem fick jag en hel massa saker! det var som rena julafton! Ylle hade städat o röjt runt i sin sadelkammare och lämpade frikostigt på mig en stor hög med bra-att-ha-grejer!

två jättefina fleecetäcken, ett till gubben o ett till Bettan, benskydd, rumpvärmare,hovsmörja,hönät, massor av olika ludd,fleecelindor,sadelöverdrag...jag minns inte allt! sist men inte minst, ett gäng hovraspar!! supertoppen det!

 

Passade på att föreviga underbara vårnosar i Ylles backe oxå!

  

 

nu ska ta och äta middag (ja okej....det blir frukost/lunch/middag eftersom det enda jag ätit idag ännu är det där smarriga wienerbrödet...)

Kokt korv med bröd,sallad,räksallad, och rostad lök står på menyn!

jag har "lyxat" till det o köpt såna riktiga långa varmkorvar med riktigt skinnn! MUMS!

 

tjao /K

 

 
 
ylle

ylle

11 april 2011 18:07

Vilke jättefina bilder du fått till med din MOBIL!!! Det var värst! (impoonerad!)

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

11 april 2011 18:15

ja de blev rätt bra! jag skickar över prinsbilderna till dig!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

11 april 2011 21:28

Vilken härlig dag! Inte dumt att vara ledig när det är så fint väder =))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

11 april 2011 21:28

det är helt klart uppiggande =)

 
Carin

Carin

11 april 2011 21:41

WHOOOHOOO! Vilken mysdag du fick =) ÅÅÅÅHHHH vad fina blåsippor(?) eller är det backsippa? Så jag antar att våren har kommit till er oxå nu *S*

Efter en sån dag är batterierna fulladdade och sinnet tillfreds. Du kommer sova som en stock *S*

Kramen!

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

11 april 2011 21:58

detär blåsippor och krokusar =) backsippor kan man inte påstå vimlar här...
sova som en stock? ja man kan alltid hoppas...

 
Viveca

Viveca

12 april 2011 02:04

Vilken toppendag:) Hade också velat hälsa på prinsarna och Ylle. Lite långt bort bara, tror jag bestämt. Vi kanske får ta en bloggresa runt Sverige någon gång i framtiden och hälsa på varandra. Det hade varit kul. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

12 april 2011 09:34

ja vi har bra spridning i vårt lilla "bloggäng"...=/

 
Stina

Stina

12 april 2011 07:05

Fina prinsarna och snälla Ylle !
Jag vill oxå åka dit, jag hänger på på en bloggresa Vveca !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

12 april 2011 09:39

=)

 
Ann

Ann

12 april 2011 08:07

Ja jag hänger också med, jag är ju resvan nu... ;) med en annan bloggvän! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

12 april 2011 09:41

;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards