Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Katty vs Fresh & Easy

Av Kicki - 30 mars 2011 11:25

För ett par veckor sedan så läste jag ett test av kattsand i nån tidning.

testpanelen sågade "min" sand, fresh & easy, och hyllade Katty kompakt. Katty fick tillomed högre poäng än det välrenommerade (och DYRA) Everclean. det ansågs ha samma egenskaper men till ett mkt lägre pris.

så jag var tvungen att testa!


    

Redan efter en knapp vecka så är jag besviken....

jag tycker Katty luktar helkonstigt och det blir mest gegg som biter sig fast i botten av toalådan. Dessutom har jag nu sand lite överallt i lägenheten.....ingen höjdare alltså!


så även om F&E oxå visat sig ha brister så återgår jag till det! Jag tycker inte att det funkar att följa tillverkarens anvisningar, 5cm lager som byts helt efter en månad, endast bajs plockas bort, utan jag håller ett lite tunnare lager och byter varje vecka.


Ni som har katt, vad använder ni?


/K

 
 
Stina

Stina

30 mars 2011 19:40

Vanlig Katty använder jag till mina katter, hittar inget jag är riktigt nöjd med.

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

30 mars 2011 22:24

nae det verkar vara VÄLDIGT personligt det här med kattsand! både för katter o folk!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

30 mars 2011 22:08

Just nu har jag något som heter Klumpe =))
Trodde det skulle vara något kasst strö, men det enda som fanns vid ett panik tillfälle!
Men jag ska faktiskt köpa en till :D

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

30 mars 2011 22:23

haha klumpe =D

 
Gitte

Gitte

31 mars 2011 09:43

Jag har just nu Ever Clean. Snortdyrt, luktfritt men räcker länge. Katterna älskar det. Och däri ligger mitt problem. De krafsar och krafsar och krafsar. Så varje dag får jag sopa och dammsuga mitt badrum, som mest liknar en sandstrand. Tämligen otrevligt när man går på toa mitt i natten. Snart måste jag byta till klumpfritt, för när kattungarna börjar ta sig runt så äter de ju sand!

http://www.nissebus.bloggagratis.se

Kicki

31 mars 2011 22:14

mm det var ju just det där...sand överallt, inte roligt!

 
Ann

Ann

31 mars 2011 19:07

Jag har katty fast en stor blå påse.
Funkar väldigt bra fast jag har kanske ett lager på över en dm med sand.
När jag har för lite sand i lådan fastnar det i botten annars funkar det utmärkt.
Så jag är nöjd med det!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

31 mars 2011 22:16

tillverkaren rekommendation för just katty kompakt är ett 3cm lager (och fylla på varje gång man tar bort klumpar) och det funkar inte kan jag ju säga....det är brottningsmatch varje gång man ska ta ur kisset...

 
Ann

Ann

1 april 2011 08:46

Tror inte att det står kompakt på min påse..?
Kanske det som är skillnaden?
För jag har för mig att de rekomenderade ca 1 dm lager... men jag kan ha fel... :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

1 april 2011 10:04

ja det finns flera katty!

 
Viveca

Viveca

1 april 2011 15:36

Gillar Fresh & Easy, katterna med. Tidigare har favoriten varit Miss Cat, utan klumpar. Nu åker dock kattlådan snart, så fort vi fått ordning på kattluckan som verkar ha hakat upp sig på något sätt så bara de tuffaste klarar att ta sig in och ut. Brukar inte ha kattlåda annars bara efter en del protestbajsande på fel ställen (förmodligen mot snön). Nu får de snart gå ut och kissa och bajsa igen.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

1 april 2011 22:21

ja det är ju det allra trevligaste =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards