Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

En del...

Av Kicki - 27 mars 2011 13:54

...skulle säkerligen kalla mig dum i huvudet...

men jag kunde inte låta bli att prova. jag är ju så ridsugen så jag går åt.

 


men det blev en av historiens kortaste ridturer utan att ha blivit avslängd   

jag satt upp i foderladan, skrittade ut och fick sitta av vid den andra kortsidan av stallet.

det var inte skönt.

det gjorde ajaj   


men jag fick iaf prova sadelgjorden. jag kunde ha tagit en storlek mindre faktiskt. 55cm hade varit perfekt. 50 cm hade oxå funkat bra. men den gamla gjorden var 70 och Bettans är 50 cm och den var ju snäppet för kort tyckte jag.

konstigt.

men strunt samma. det var iallafall bättre än den för långa gjorden!


de kolafärgade bettskivorna invigdes oxå.

  

de smälte ju så väldigt väl ihop med gubbens egen färg....nästan så det ser litet mesigt ut.

jag får fortsätta drömma om mina chokladbruna skivor   


/K

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

27 mars 2011 18:47

Även fast man vet att det kommer göra ont så måste man ändå prova så man kan konstatera att det faktiskt gjorde ont! Konstigt det där ;-))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

27 mars 2011 19:13

hehe ja det var väl nåt åt det hållet! nu lägger jag band på mig till nästa helg, då vore det väl attan om det inte funkar =)

 
Kim

Kim

27 mars 2011 22:08

Jag kan inte kalla dej dum för jag är likadan själv, och undviker helst att dum förklara mej :D
Skynda långsamt är svårt!
Fint att sadelgjorden passade.
kram och var snäll mot ditt knä :-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

27 mars 2011 23:07

så länge man inte skyller på någon annan än sig själv så tycker jag att man kan få vara litet dum ibland ;) mot sig själv alltså.

 
Kim

Kim

27 mars 2011 22:15

Glömde säga: Gillar verkligen bilden på gubben liggande där i solen, han har ett fint liv han!

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

27 mars 2011 23:07

ja de har det suveränt i lösdriften!

 
Ann

Ann

27 mars 2011 22:27

Härligt kort det översta när han ligger!
Man lär av sina misstag och vissa måst man visst göra själv, har jag hört..! ;)
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

27 mars 2011 23:08

ja somliga promenerar en mil på ovana fötter, andra försöker rida med knäpaj ;D

 
Ann

Ann

28 mars 2011 11:56

ha ha ha :D
där fick du till det!
ha ha ha

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

28 mars 2011 12:07

=P

 
Viveca

Viveca

28 mars 2011 12:04

Skam den som ger sig. Får hoppas att det funkar bättre till helgen. Men nu fick du ju provat utrustningen i alla fall. Ja bettskivorna smälte in väldigt. De blir nästan camouflerade;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

28 mars 2011 12:07

ja man får vara glad för det lilla =)

 
ylle

ylle

28 mars 2011 18:25

Vad hääärligt de har det där i solen! Mys mys!
Dum - det är väl ingen som kan kalla dig dum? Att du försöker är väl bara - klokt? Då vet du ju hur det ligger till. Men en kort ridtur blev det.... Bettskivorna är ju finfina om man inte vill att de ska synas? Fast... kan ju va gulligt också!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

28 mars 2011 23:06

haha ja så kan man ju kanske se på saken oxå! fast jag visste ju nästan att det inte skulle gå...
jag har inget emot att bettskivorna syns! jag tycker att det är litet gammaldags snyggt jag!
så jag har lite blandade känslor till dessa kolaskivor =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards