Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Sött och Gott!!

Av Kicki - 26 mars 2011 19:42

Idag provade Ullis yngsta dotter Alva, nyss 6år fyllda, att rida Bettan!

Alva är jätteduktig och rider flera gånger i veckan.

           

Visst ser det ut som att de har kul båda två?

Alva skrattade högt flera gånger och Bettan var så fint med på noterna! travade glatt och villigt flera varv runt ridbanan.

  Jag hoppas att Alva tycker det vore roligt att rida Bettan ibland som omväxling till Black Oscar som hon normalt lånar.

det vore perfekt!



efter stallet for jag till mamma för ytterligare en kroppkaketillverkning!

5kg potatis och 1,7 kg fläsk omvandlades till 60 st härligt mumsiga delikatesser!


nu är man mätt och nöjd    och frysen fylld!


passade på att mecka iordning riktigt trevliga namnskyltar till pållarna oxå, med hjälp av pappas fina färgskrivare.

Mamma ska försöka komma ihåg att ta med sig en uppsättning till hennes gamla jobb och laminera dem!

men jag tog hem en av vardera oxå så länge. ska sätta kartong bakom o sätta i plastfickor.

har ju redan gjort namnskyltar på jobbet och satt upp men dessa blev nog snyggare!


hehe undrar om Ylle minns alla namnskyltar hon fick laminera till mig efter att jag suttit i skolan på datalektionerna o lattjat?   



såhär ser gubbens nuvarande skylt ut:

 




och här är de nya: 

    skillnaden var inte så jättestor såg jag nu när jag jämförde dem men ramen runt är snyggare på de nya, och grönfärgad.

namnen på de gamla skyltarna hade jag inte lyckats få lika stora, det är de nu.


jag skulle nog kunna sitta o mecka hur mkt som helst med det där...men jag har ju ingen skrivare själv så då blir det inte av.


nu ska jag plasta in dem!


ha en trevlig lördagkväll /K


 
 
Ann

Ann

26 mars 2011 21:04

Fina skyltar!
Själv kan jag också sitta i evigheter och leka med olika skyltar.
Och jag har en bra färgskrivare... och många olika skyltar... ;D

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

26 mars 2011 21:08

åååååh *avis* jag ska nog önska mig en skrivare när jag fyller år...helst skulle man ju ha en trådlös ^^
fast det är långt till dess...

 
Carin

Carin

26 mars 2011 22:14

Jag har inte heller egen skrivare ÄN. Står högt upp på önskelistan... Och en lamineringsmaskin oxå! Jag har inte ens en vettig namnskylt till Tom :( Är man en dålig matte då?!

Härliga lilla Bettan, hon är så himla söt!

Kramen ;)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

26 mars 2011 22:16

äsch inte då! detta är Bettans första riktiga namnskylt o hon e ju 17år nu! =)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

26 mars 2011 22:45

Vad söta dom var ihop =)

Jag har ingen namnskylt alls. Om inte den som sitter på grimman räknas? Fast den har han iof bara på sig när vi åker bort...
Kanske skulle ta och fixa till en!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kicki

26 mars 2011 22:46

namnskyltar är ju kul! men i allra högsta grad en smaksak =)

 
Mia

Mia

27 mars 2011 09:51

Hej hopp!!
Jag bara måste fråga, har du någon koll på vem "Amigo" är? Bettans pappa?

http://blackbenbeauty.bloggplatsen.se

Kicki

27 mars 2011 09:54

javars, en godkänd minihingst..tror han var mini, Amigo RS 171. fuxskäck om jag inte missminner mig.

 
Ingen bild

Vivi

27 mars 2011 10:54

Hur gulliga som helst! Skyltarna är också fina. Man kanske skulle lägga in en beställning. Vi har skrivare. Marika har plastare. Tror jag.

Kicki

27 mars 2011 13:52

hehe jo de blev bra =)

 
Stina

Stina

27 mars 2011 21:55

Bettan är ju bara för söt ! och visst ser det ut som om hon har himla kul =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

27 mars 2011 23:05

ja jag tyckte nog allt att det såg ut som om de hade roligt båda två! sött som socker!

 
Kim

Kim

27 mars 2011 22:00

Vore bra för Bettan att bli riden och av Alva som kan rida.
Hoppas hon fick blodad tand!
Fina namnskyltar, roligt att hålla på med sånt.
Nelly har ingen och heller ingen box att hänga den på ;-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

27 mars 2011 23:05

överlever utan ridning det gör hon ju absolut, men visst vore det roligt!

 
ylle

ylle

28 mars 2011 18:23

Å vad Bettan är pytteliten!!!!!!! och söt! Det är inte många ryttare som passar för henne minsann, så hittade du en nu är det väl toppen!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

28 mars 2011 23:04

ja det vore toppen om Alva vill rida henne ibland! det var såååååå sött!! tom Ullis tyckte det var supersött =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards