Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Bättre

Av Kicki - 24 mars 2011 14:41

Det går åt rätt håll med knäet! imorse och inatt hade jag tokont i vaden men det gick bättre att sova. behövde inte ligga med benet uppallat på soffkudde   


klart jag är mörbultad, även i det andra benet, och jag är ju livrädd att göra ngn liten oplanerad knyck *ryser*


hursomhelst så vågade jag mig iallafall ut en sväng till stallet för att mata gubben. Marika eller Vivi (Marikas mamma) hade varit gulliga och tagit upp honom  från hagen så slapp jag linka ner o göra det.   skönt att slippa gå över knölorna i hagen.  så han stod inne i sin nya box o väntade på mig när jag kom stapplande.

så jag har fått min dos av gos och borstning idag   


det blev en fikastund i Marikas kök oxå. mumsiga surdegsfrallor och te med Vivi o Lasses underbara hemodlade honung! mysigt   


blåser som attan gör det idag. vårvindar friska leka och....viska???

nja. snarare ryter de....

när jag kom till stallet hade just ett stort träd brakat ner rakt över vägen, dragit med sig elledning o teleledningar och krossat ett stycke av fårens fina inhägnad...

  ja det syns ju inte så bra ...men här är Marika och Per i färd med att såga upp och dra undan stammen från vägen med hjälp av bilen. fåren kikar nyfiket på, ser ni dem?   


hej så länge /K



 
 
Kim

Kim

25 mars 2011 00:59

Va skönt att det går åt rätt håll.
Hoppas du kan sova bättre i natt.
Tur att du har så gulliga stallägare :-)
kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

25 mars 2011 09:08

de är BÄST! =)

 
Stina

Stina

25 mars 2011 06:52

Skönt att det börjar bli bättre redan, jag säger ju att du har bra läkkött =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

25 mars 2011 09:11

ja det är väl tur det...men jag vet ju att det kommer ta låååååååååååååång tid innan knät är helt normalt igen =(

 
Ann

Ann

25 mars 2011 07:56

Säger som de andra, skönt att det är bättre och går åt rätt håll! :)
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

25 mars 2011 09:10

japp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards