Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

fullträff?

Av Kicki - 25 februari 2011 13:49

nå, nästan iallafall, en fem kronors fullträff.

Bettet verkade falla fröken pälsmonster i smaken!

 

    

men det är ruskigt svårt att passa in grejer på henne...när man har munnen i knähöjd, sju lass med man o pannlugg och så all denna päls...

ska tömköra henne i helgen så får jag se mer hur hon gillar det.

/K  

 
 
Stina

Stina

25 februari 2011 19:51

Mycket hår är det på den där lilla modellen =)
Ursöt är hon oxå !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

25 februari 2011 21:44

ja...väldigt...mycket...hår! manen har jag väl inget besvär med ...men PÄLSEN!!

 
Kim

Kim

25 februari 2011 20:17

Så hon är kinkig med bett, det kan vara krångligt. Och sen hjälper det väl inte att hon har så liten mun, finns nog färre modeller att välja på anar jag.
Kanske bettlöst, har ni provat det?

Hon är ursöt!

Hoppas det blir en ridtur imorgon.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

25 februari 2011 21:43

nej har inte provat bettlöst. hon är inte svår i munnen eller så, hon lyder fint. men hon har alltid varit väldigt "tuggig" och verkar tycka att bettet är lite besvärligt...
jag har inte lagt någon större energi på det eftersom hon används så lite (ja..lite dålig matte där kanske) men tanken på att få fatt i ett smalare bett har funnits länge.

 
Ann

Ann

26 februari 2011 10:30

De är så söta de små pälsbollarna, nu har ju inte Hilma så lång päls eftersom hon är klippt men uj uj uj så tjock!
Jag brukar fläta man och pannlugg när jag håller på för att komma åt och se bättre!
Och fem kronor... det var ju typ gratis! :)
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

26 februari 2011 19:52

ja fem spänn var ju nästan ganska löjligt!

 
Viveca

Viveca

26 februari 2011 10:37

Vilket fynd du gjorde och vad skönt att du äntligen är piggare. Hoppas du får en ridtur snart.
Kram

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

26 februari 2011 19:51

jepp, idag blev det ridtur!

 
Carin

Carin

26 februari 2011 23:41

Sweet-iron är toppen! Hade det till "Flyan" för hon hade svårt för att tugga. Alternerade med koppar, rostfritt och gummipelham. Hon funkade absolut bäst på järn förutom vid tävling (då vi enbart kunde ha pelhamstång) men järn är min favorit. Jag vill oxå fynda ett för 5 kr till Tomap :( fast han tuggar på hack *S*

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

27 februari 2011 09:50

jupp det e helt ok, jag har ett järnbett till gubben oxå, men han är fånigt still i munnen på vad jag än provar.
just till bettan är jag inte ute efter mer tugg snarare tvärtom, men det var så smalt o fint så jag tror hon trivs med det =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards