Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

önskelista...

Av Kicki - 22 februari 2011 12:51

Detta täcket vore inte fel!



  Själv skulle jag kunna tänka mig att par snygga ridbrallor! ...i väntan på att jag kommer i mina Horkabyxor igen...

 


    

Nya ridpjuck till våren borde man ha!

 

 

 

Ännu ett täcke som gör mig lite smått sjuk:

    

Bettan skulle vilja ha en riktig liten sadel

och ett smalt fint bett




    

Gubben behöver en kortare gjord

 

 

det fanns en del nytt i Börjes katalog men hemsidan är inte uppdaterad med bilder än.

 

nu ska jag nog sluta o glo på grejer som jag iallafall inte kan köpa   

 

hungrig, måste fixa nån lunch. suck.

 

/K

 
 
Viveca

Viveca

22 februari 2011 15:20

Ja lite shoppingsugen blir man när våren nalkas. Jag tittade på ridbyxor på Hööks 15% rabatt, men det blev som vanligt till hästarna istället. Jag har två par ridbyxor. Det ena paret har jag haft i tio år köpt genom en kurskamrat på sjuksköterskeskolan andra sortering (pikeur) 200kr kostade de. Det andra paret är nästan lika gamla. De har jag ärvt av min äldsta dotter som ärvt dem av sin bästa kompis, inget fint märke, men jättesköna:)Skulle nog vilja ha ett par "islandsbyxor". De verkar vara väldigt sköna. Täckesnörd är du ut i fingerspetsarna ser jag:)När det gäller sadel till Hilma så har jag ett tips om den passar? http://www.houseofcharisma.com/MasterBack-Saddles.html Bläddra till längst ned på sidan. Jag trodde att den kostade 1000kr, men har kanske fel eller så har de höjt nu före GHS. Ett tips är att kolla om den finns kvar efter mässan. För jag tror att de i så fall sänker den;) Den är lite annorlunda (dock med bom), men deras produkter brukar vara i jättefint läder och kännas gedigna. Är stormförtjust i min bomlösa jag köpte av dem för rabatterat pris. Den ska jag nog plocka fram snart igen så fort jag vågar ställa mig på en pall. Just nu glider väl pallen all världens väg;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

22 februari 2011 15:40

nä jag har verkligen ine pengar till en sadel just nu, och hon är ju inte utan, har både westernsadel o en syntetponnysadel..

 
Viveca

Viveca

22 februari 2011 15:26

Äsch Bettan menar jag. Blandar visst ihop pållarna;) Kärt barn har många namn:) Sorry:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

22 februari 2011 15:40

hehe

 
ylle

ylle

22 februari 2011 16:34

Bett och gjord kanske jag har som kan passa....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

22 februari 2011 18:11

aha! Bettan vill ha ett riktigt smalt fint 9,5-10 cm 3delat bett. det raka jag köpte av dig verkar hon tycka är för tjockt. gjord måste jag mäta...

 
Sarah

Sarah

22 februari 2011 17:49

Mkt fina saker att sukta efter :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kicki

22 februari 2011 18:11

ja...o sukta är just vad det måste stanna vid =(

 
Stina

Stina

22 februari 2011 18:02

Täcken ... man kan aldrig få för många täcken, eller schabrak =)
Ska sätta mig ikväll och kolla igenom Börjeskatalogen som kom idag !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

22 februari 2011 18:12

nä täcken är bra att ha hehe

 
Ann

Ann

22 februari 2011 21:23

Håller med, täcken och schabrak kan man aldrig få för många av!

Har också en lååång önskelista men får nog nöja mig med en bråkdel av den är jag rädd...
Har du en westernsadel till Bettan, nu blev jag avis, för det har jag tänkt på till Hilma med, men tyckt att barnen inte ridit tillräckligt mycket för att lägga de pengarna på en...

krya på dig nu!
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

22 februari 2011 21:38

japp, den är stor som en nyckelring ungefär ;)

 
Kim

Kim

22 februari 2011 22:47

Gillar ridbyxorna, dom skulle jag gärna vilja ha...

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

23 februari 2011 09:33

ja de är snygga =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards