Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Söndag igen...

Av Kicki - 30 januari 2011 19:40

Längtar till sommaren när kvällarna blir längre...dagarna rymmer så mkt mer tid när det är ljust....

konstigt.

 

nåja. än får man finna sig i snö. is och mörker.

 

var till stallet på fm förståss.

upptäckte att vajern på en av bakbootsen gått sönder under gårdagens tur   

det är tredje gången nu som vajer går sönder på easyup-spännena! hittar inga vassa kanter på spännet och allt är monterat enligt anvisningarna....

nu har jag beställt vanliga spännen o nya vajrar. så ska det väl bli lugnt sen...

 

så med boots bara till framfötterna gav vi oss ut på en kort skritt runda i skogen. typ sadeln-kom-iallafall-på.

 

 

Bettan var nästan lite sötare än vanligt idag.

 

hon hade nog gärna följt med o gjort nåt skoj idag med men hon fick stanna i hagen. 

 

 

kisse prövar sig fram bland sovställena:

   

 

tjao /K

 
 
Ann

Ann

31 januari 2011 11:09

Visst är det så, på vintern när klockan är 18 och det är mörkt så tycker man att det typ är kväll, men på sommaren när det är ljust och klockan är 18 då har inte kvällen börjat än..!

Har du provat att ta med Bettan på släp någon gång?
Skulle vilja lära både Hilma och Merlin det... :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

31 januari 2011 11:24

om du menar som handhäst är svaret ja, det gör jag rätt ofta. men det kräver ju att jag bara skrittar på gubben, annars hänger hon ju inte med.
på släp efter vagn har jag aldrig provat eftersom jag aldrig haft ngn körhäst.

 
Ingen bild

Mia

31 januari 2011 12:45

Tjo!
Ska du rida något i morgon? Jag börjar jobba kl 12 i morgon så måste åka FRÅN stallet senast kl 11!

Så det blir en tidig morgon i stallet för jag gillar inte att stressa :)
Ska du med ut på en liten tur?

Kicki

31 januari 2011 13:26

vet inte än om jag ska hämta bilen imorrn, så jag kan inte bestämma nåt alls!

 
Ingen bild

Mia

31 januari 2011 18:12

Zinzano kommer få sova inne i natt så jag åker till stallet till senast kl 8. Men i vilket fall som helst, så här är mitt mobilnr: 0739 98 95 99. Du får gärna skicka ett sms så jag får ditt nr också. Jag saknade det den hemska morgonen hästarna var på rymmen. Bettan kom ju tillbaka fort till stallet men Vinur var inte med och han kom inte i "något lass" och det enda jag visste var att minst en häst var påkörd och död... Vi borde fixa en telefonlista till alla privathästägare som bör finnas i stallet!

Kicki

31 januari 2011 23:15

sms skickat!

 
Stina

Stina

31 januari 2011 18:43

Är det dålig kvalitet på de där vajrarna, är det ett vanligt problem ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

31 januari 2011 23:12

jag har inte haft problem alls med vajrarna i de andra bootsen, med vanliga spännen. bara på de som han har bak, med easyup-spännen....

 
Ingen bild

Mia

31 januari 2011 22:13

Det är nog olika kvalitet på vajrarna man får. För jag har hört folk som haft sådana som typ aldrig går sönder men sedan börjar det plötsligt gå sönder. Sedan finns det folk som jag vet att det aldrig fungerat bra för. Alltså det blir svårt att lita på sådana boots om man har tex turridning där flera hästar går med boots. Går det sönder under turen liksom, då försvinner både tid, pengar och nöje för alla inblandade!
I verksamhet MÅSTE det fungera till 99%. Inte 98% ;)

Jag jobbar själv på företag som levererar grejer till kunder. Jag kan ju säga att det är varierande kvalitet ibland och det vet vi om...

Kicki

31 januari 2011 23:16

har endast haft problem med vajrarna i easyup spännena, inte de andra. de andra är helt felfria.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards