Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Härlig dag!

Av Kicki - 29 januari 2011 15:04

Tog en ridtur på gubben i jättehärligt väder, om än litet blåsigt.

 

 

vi började i skogen men kom inte ut på vägen där jag planerat för där höll de på att avverka skog...det blev till att ta en lite längre vända i skogen. när vi sen kom ut på vägen hade gubbskrutten så mkt spring i benen att han knappt visste hur han skulle bära sig åt   

att skritta i skogen är ju liksom inte hans favvogren...

så det blev härlig tölt hemåt! nu börjar monsterlyften anas igen! otroligt!

 

  *Nöjd*

 

  

Hurra för broddade boots i vinterskrud!

 

 

Bettan fick komma ut för lite tömkörning! hon var oxå tokpigg o började trava redan i stallgången på väg ut.

och väl ute var det bara trav som gällde så matte fick minsann en liten språngmarsch hon med!

     

 

 

medan jag väntade på att gubben skulle mumsa upp sin mat kom jag äntligen ihåg att gå igenom min rykthink så här kommer

 

 FAVORITEN I LÅDAN!  

 

 det var ju extremt svårt att välja bara EN favvo....jag använder ju olika saker olika tider på året...

men favorit nummer 1 har hängt med i sådär 15 år...

  

 

 

som favorit 2 måste jag nog sätta Piggborsten. men de byter man ju ut titt som tätt...men ALLTID sätter jag ludd på dem. finns inget värre än de vassa kanterna på hand...hmm..vad heter det? handrem? handtag?

  

 

 

 

min fällskrapa är oumbärlig på våren...

  

och för alldel...även att skrapa loss istappar eller lerkokor från Bettans monsterpäls är omöjligt utan den..

 

 

jag måste oxå presentera min urgamla älskade ryktborste...även om jag inte använder den så jätteofta numera. men halvblodet höll jag skinande blank med den!

jag hittade den i ett stall som vi flyttade in i 1991...och där hade den nog legat sen 70talet skulle jag tro...

jag har fått byta ut läderremmen på den, men borsten (äkta förståss) o ryggen verkar hålla i evighet...

 

 

 

 

slutligen min fula nötta mankborste som jag skaffade när jag hade halvblodet.

precis lagom mjuk och tät i ngt växtfibermaterial...lite "tandlös" i ena änden men supermysig för sista finishen om somrarna.  

 

sådärja, nu får ni andra ta upp staffettpinnen! ja inte Carin förståss, hon har ju redan presenterat sina favvisar!

 

 

en missekissebild måste ju in i bloggen oxå!

   

här ligger hon brevid mig här i soffan o spinner   

 

hej så länge /K  

 
 
Ann

Ann

29 januari 2011 18:04

Heeej! undrade var du var! ;)
Lät härligt med ridtur, börjar bli riktigt sugen nu!
Menar du att min svar på Carins sida om min favvoborste inte räcker?

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

29 januari 2011 18:31

hehe neeeeeeeeeeeee fram med kameran nu ;)

 
Kim

Kim

29 januari 2011 21:24

Vilket fint väder, så vackert.

Roligt att han rör sig så bra och har lust!

Tur att Bettan har så korta ben annars hade det blivit riktigt jobbigt för dej;-)

Jag har knappt några borstar så favissar är svårt.
Måste köpa en piggborste åt mitt lermonster ;-))

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

29 januari 2011 21:58

ja o ändå fick jag så att säga foten testad idag! om man går raskt så hinner man med henne i trav, ganska bekvämt. men just nu är jag ju inte van o promenera raskt direkt...

 
Stina

Stina

29 januari 2011 22:33

Känner mig utmanad i den där borsthistorien ... fast jag har ju inget roligt ???
Äh får väl kolla nån dag ... när jag är böjbar i ryggen igen *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

29 januari 2011 22:48

jappp du är utmanad =D

 
Ann

Ann

30 januari 2011 11:24

Kan du inte köra Bettan?

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

30 januari 2011 14:18

nej hon är livrädd för vagnar efter en oturshändelse vid inkörning när hon var tre...=(
men jag önskar att det gick...
till våren ska jag visa henne nån vagn o se hur hon reagerar...det var längesen vi provade.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards