Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Söndagspromenad

Av Kicki - 23 januari 2011 14:01

Tack vare att jag har fått lånat mammas flygplan kunde jag ta mig ut till stallet för en fintur på älskade gubben.

  

 

   

frostigt var det idag!

 

 

 

     

och här kan jag återigen sukta med bilder på våra fina ridvägar! detta är INTE ngn bilväg utan används bara till ridning o promenader! det var tillomed grusat....fast det syns inte på bilderna, gruskornen har ju liksom åkt ner i pudersnön. 

 

 

 

  

nya täcket

 

 

 

  

 

Bettan ville oxå vara med på bild men i vanlig ordning kröp hon närmare o närmare    

 

Nu ska jag ta mig samman och städa samt tvätta o diska.

för imorrn kommer bästaste Lisa hit med kissen Tchicita som jag kanske ska ta hand om!

  

 

hej så länge! /K

 
 
ylle

ylle

23 januari 2011 16:55

Tänk att din mamma har ett flygplan som ser ut som en bil!!!
Hur många täcken har gubben nu??? Hmmmmmmm...

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

23 januari 2011 18:16

hehe...ett perfekt antal skulle jag nog säga =D

 
Ingen bild

Vivi

23 januari 2011 17:41

Visst har vi fina ridvägar!
Och vi har minst lika fina körvägar... Fint täcke!

Kicki

23 januari 2011 18:17

det är alldeles fantastiskt!
med ridvägarna alltså, o det faktum att kära Marika o Jocke faktiskt plogar dem!

 
Carin

Carin

23 januari 2011 18:47

Åååååå vilken lyx med så fina ridvägar! Hos oss är det bara isgata i skogen och hårt och jäkligt på vägarna. Nice med fina täcken, som passar!

Kramen//C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

23 januari 2011 19:07

ja fast helst hade jag ju velat ha ett grönt CG-täcke till...=/

 
Kim

Kim

23 januari 2011 20:14

Snyggt flygplan ;-))
Du har allt en riktigt snäll mamma du!
De ser så mysigt ut där han står med sitt fina täcke mitt i maten med kompisarna och solen skiner!
Din lilla Bettan skulle jag vilja ha hemma som kramdjur ;-))

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

23 januari 2011 20:55

jo det e allt en riktig raket....nästan lite läbbig =D
Bettan ÄR ett riktigt kramdjur, synd att hon har ett humör som inte lämpar sig till barnhäst...*suck*

 
Ann

Ann

24 januari 2011 09:06

Perfekt antal täcken kan man väl inte ha?
Det behövs väl alltid flera? ;)

Vad skulle man göra utan sina snälla föräldrar?

Och dina ridvägar är fantastiska! Annat än de isgator vi har här nu med lite pudersnö över som döljer blankisen...

Och angående Bettan... är hon som Hilma, snäll men kan "nypa" barnen lite om hon får chansen..?

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

24 januari 2011 09:11

Bettan testar, som fan, och vet precis vilka hon kan skrämma. hon blir en riktig subba när hon vet att hon lyckas. hon kan sätta sig upp mot mig oxå när det inte passar, oftast i hagen när hon inte är "fast". det näpna yttre döljer en ragata....

 
Stina

Stina

24 januari 2011 19:44

Jag gillar täcket jag, ser riktigt snyggt ut !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

24 januari 2011 22:37

jo det var ju rätt fräscht!

 
Gitte

Gitte

25 januari 2011 09:48

Ljuvliga vägar. Idag faller lite mer snö. Hoppas hoppas på slädtur snart igen.

http://www.nissebus.eu

 
Gitte

Gitte

25 januari 2011 09:51

De där ljuvliga ridvägarna... kan man inte få boka in en tur till våren. Jag lastar Nissebus himself eller Sveipur och rider gärna en långtur om du guidar!

http://www.nissebus.eu

Kicki

25 januari 2011 10:59

långturer vet jag inte om jag är så bra på, men det tål att tänka på =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards