Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Typiskt min vanliga "tur".....

Av Kicki - 22 januari 2011 16:14

Efter frukost imorse tog jag o fyllde på kylarvätska o kollade oljan på min kära lilla bil. sen styrde jag kosan mot Uppsala för att gå på Citygross...

och det gick ju bra.

ända till jag kom till Uppsala södra infart...

 

där började bilen att hacka och kuttra o svara dåligt på gasen.

Jag blev alldeles kall och det började klia o sticka i hela kroppen. HJÄLP!! vad gör jag nu??

Bet ihop och hoppades på att jag skulle nå C-G's parkering. Hade tur o slapp rödljus o andra stopp och kunde jaga på bilen hela vägen fram.

där dog den.

 

lite purken och ganska uppgiven gick jag så  in på C-G. tänkte att problemet med bilen tar jag sen.

och jadå, täcket var slut i storleken.

jag blev inte förvånad.

men jag hittade tre par strumpor för 5 kr styck. och en grön piggborste.

 

betalade o gick ut för att prata med bilen litet.

den startade förvisso men men ville inte hålla igång.

så jag gick in till killarna i en databutik vid ingången till C-G o bad om hjälp med nummer till ngn verkstad.

efter mkt om o men fick jag numret till ett ställe men där var ingen hemma.

så jag tog mig över några snövallar och vägar in på en statoilmack. där hittade vi ett nummer till ngt som hette biljouren, samt numret till assistanskåren i uppsala. tänkte att det får bli sista alternativet.

men på biljouren var det ingen som svarade.

så det slutade med att bärgningsbilen fick komma och köra mig o gulingen till en Seat-verkstad en liten bit därifrån.

 

jag vågade fan inte riskera att bli stående i ngn rondell eller korsning. bärgningskillen tyckte att det var helt sinnessjukt,men att det finns inte en enda lördagsöppen verkstad i Uppsala. det enda han kunde göra för oss var att skjutsa o lämna oss vid verkstaden och så kunde jag lämna in nyckeln i inkastet där, med en "remiss" från a-kåren.

 

när vi var avlastade ringde jag gullemamman som turligt nog kunde komma o hämta mig.

  

fördrev en timme med att glo på nya bilar i Möllers bilhall...

 

Mamma körde mig ner till Hööks nyöppnade butik så jag kunde kolla på täcke där. jag hade ju 200kr presentkort så jag tänkte att jag får väl köpa ett dyrare täcke där då.

de hade ett för 749kr som motsvarade C-G's 499kr täcke. regntätt med 100gr fyllning, och tänk, de hade ETT enda täcke kvar i rätt storlek....det som hängde uppe för visning.

 

så for vi hemåt och jag fick låna med mig mammas flygplan hem i några dagar...tackolov. dessutom skickade hon med mig en skiva entrecote till middag.   

 

stackars min lilla guling som står ensam o övergiven på en parkering i Uppsala...

 

stannade förståss i stallet på hemvägen o matade gubben.

täcket passade okej som tur var.

     

får fota imorgon i bättre ljus, det hade ju börjat skymma.

 

Nu ligger jag här i soffan, hungrig som satan eftersom jag inte ätit sen i morse...och lite lessen...trött...eller nåt.

ser för mitt inre öga pengarna rulla iväg...

suck.

 

teknik o maskiner är bra när de funkar, men vad strandsatt man blir när de trasslar!

bara det faktum att man satt strandad på en parkering typ 5 mil hemifrån utan ett enda nummer att ringa efter hjälp...då känner man sig ganska liten.

nu har jag satt kårens kort i solskyddet och hoppas jag aldrig behöver det igen...

 

suck

 

/K

 
 
Carin

Carin

22 januari 2011 18:30

Ja se teknikens under. Det ska som sagt bara funka! Alltid! Och varför är bilsrna så inveckade nuförtiden att man inte ens kan byta en säkring eller en lampa utan att man måste montera ner halva bilen. För att inte tala om felsökning! Annat var det på "vår" tid, när man kom långt på silvertejp, snus och lite ståltråd! *ASG*

Hoppas det löser sig till det bättre med din bil. Alltid värdelöst när man är van att ha något som inte finns... Vad hade vi gjort utan våra mammor?!? De är BÄST!

Kram//C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

22 januari 2011 18:34

mammor är världens bästa!

 
Stina

Stina

22 januari 2011 19:21

Kära nån vilken dag =(
Bilar är ett elände, speciellt när dom bestämmer sig för att inte fungera.
Dyra eländiga saker !!!

Hoppas på en enkel liten åkomma så din plånbok kommer lindrigt undan !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

22 januari 2011 20:09

det hoppas jag oxå...

 
ylle

ylle

22 januari 2011 19:24

Å stackars Dig, strandsatt på en p-plats i Uppsala... dumbil! Rätt åt den att bli lämnad!
Mammor är guld värda när dom hämtar en då!!!!!! Tröstkram!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

22 januari 2011 20:10

mmmm jag behöver lite tröstkramar

 
Ingen bild

mia

22 januari 2011 20:52

nej men fy vilken resa!! :( hua!!

Kicki

22 januari 2011 22:24

visserligen blev det ett täcke till gubben trots allt, men jag kunde varit utan den där resan =(

 
Kim

Kim

22 januari 2011 21:22

Stackars dej!
Förstår helt känslan av panik när bilen börjar hosta, och så långt hemifrån!

Men men nu är du hemma och bilen hos "doktorn" så detta löser" sig också.
Hoppas nu du ätit och mår bättre.

En stor styrkekram till dej!!

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

22 januari 2011 22:25

ja..jag är iallafall hemma. men jag tänker på min stackars bil som står lämnad på den kalla parkeringen =/ fånigt vad?

 
Ann

Ann

22 januari 2011 22:29

Attans... stackars dig...
många styrkekramar från mig

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

22 januari 2011 23:14

tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards