Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

köket fullt i täcken =)

Av Kicki - 14 januari 2011 11:17

Man håller sig sysselsatt!

 

har nu två täcken som jag ska laga till två kära stallkamrater.

det ena trasigare än det andra   

 

 

på det här har jag redan tråcklat ihop alla revor i innerfodret för hand...tidsödande så det räcker. nu ska jag sy på ett nytt tyg för att täcka alla revor. sen ska även revorna på utsidan sys ihop. märkligast är att revorna inte verkar hänga ihop, alltså utsidans o insidans revor.

eftersom fodret,mellanfodret och yttertyget endast är förbundna i ytterkanterna så måste jag sy allt förhand.

med så många smårevor är det stört omöjligt att sy det på maskin utan att det blir en massa bubblor och veck.

 

det andra täcket har jag inte studerat så jättenoga ännu, mycket pyssel med det oxå.

   

hål rakt igenom var det här....

 

ingen konst att fördriva tiden idag alltså!

 

hej hopp /K 

 
 
Stina

Stina

14 januari 2011 12:47

Ohhhh .... flytta hem till mig Kicki. Jag behöver dig ... du kan inte överge en vän i nöd på detta viset !!!!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

14 januari 2011 12:54

ååååneeee kanske du som ska flytta hit?? =)

 
Viveca

Viveca

14 januari 2011 20:01

Du är flitig som en myra. Helt otroligt vad duktig du är. Själv har jag svurit åt att huset är snett idag när jag skruvat upp gardinstänger;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kicki

14 januari 2011 22:25

nah...det vet jag inte...gör det som är roligast för stunden. just nu är det skoj att laga täcken men diska o sånt e bottentrök...

 
Kim

Kim

15 januari 2011 10:05

Lika bra att jobba på när lusten finns där!
Dina stall kompisar har tur dom!

När jag tex får städlust så går det snabbt som attan men jag vågar inte ta en paus för vet inte om jag får upp farten igen...

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

15 januari 2011 10:14

jajjemen!

 
Ann

Ann

15 januari 2011 12:31

Jag kan städa och diska åt dig, du lagar täcken åt mig? :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

15 januari 2011 13:07

hehehehehe

 
ylle

ylle

15 januari 2011 14:34

Du kanske skulle ta och öppna en sy- och laga-ateljé för hästgrejer?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

15 januari 2011 16:03

drömmar om det finns jo ;)

 
Carin

Carin

15 januari 2011 21:00

Du får kanske förverkliga Ylles idé! Så duktig som du är på att sy och fixa. Jag hade ivf behövt någon som kan det där med täcken... Hittade tanthästens "rumplucka" till täcket och gissar att hon själv är oskyldig. Varför har Tom dragit av den ocvh varför är tyget så tjockt att man inte kan sy den för hand? Lämna in för lagning går inte, då har hon ju inget täcke. Hmmm...

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

15 januari 2011 22:21

den iden/drömmen har jag haft i flera år...

 
ylle

ylle

16 januari 2011 15:02

Kör igång bara!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards