Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Lite flitig igen

Av Kicki - 26 november 2010 19:55

  

Lagning av täcket! himla fiffigt att det följde med en påse med tyg,band o reservspännen för lagning!!

 

 

Uppläggning av mina "termosar"

 

   

Vackert?? nej inte ett dugg, jag är inte mkt till finsömmare. Bara det blir funktionellt och någorlunda hyfsat så är jag nöjd.

problemet är väl att jag inte har riktigt tålamodet att måtta o pilla med grejer som faktiskt inte syns nåt särskilt i slutändan.

vem fan bryr sig om fållen på mina stalltermosar diffar på några millimeter?

inte jag! och visst, man kanske skulle ha använd grå tråd istället för svart, men jag iddes inte träda om maskinen...   

hade heller inte lust att klippa av benen så det blev en bred fåll istället.

 

Symaskinen är från 1965 och var min gammel mormors, jag ärvde den sedan efter min mormor.

 

vad ska jag hitta på nu då?   

 

hej hopp/K

 
 
Stina

Stina

26 november 2010 20:25

Jag behöver oxå sy upp och sy in bredden vid foten lite på mina stalltermo .... känner jag mig själv blir det aldrig gjort.

Sist jag köpte nya gardiner till köket hängde jag upp dom och nålade upp längden på dom för att veta vart jag skulle korta och sy dom ... när jag tog ner dom några månader senare var dom fortfarande nålade. ooops ;)

Du ser, jag behöver dig !!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

26 november 2010 21:15

haha gardiner är inte min grej

 
ylle

ylle

27 november 2010 08:49

Supersmart det där att skicka med ett lagningskit!
Håller med Dig, det skiter man väl i om uppläggningar blir exakt på mm, det funktionella är det som räknas. Leve det funktionella!
"En som också har uppnålade gardiner, ha ha!"

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

27 november 2010 11:40

Håller med er andra, vem bryr sig om hur det blir bara man inte trampar på dem... själv har jag alltid det problemet eftersom jag är som en fyrkant, en mindre sådan så alla byxor är typ en halv meter för långa... dessutom så har Merlin haft sönder alla Hilmas utetäcken nu så... jag behöver dig!!!
Har funderat på att limma på en lapp på hennes täcken... håller väl ett tag ivarjefall! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

27 november 2010 12:02

jo nog håller det en stund om du limmar...
testa med sån där lagningssats för cykeldäck. bara en tanke som slog mig...borde funka?

 
Kim

Kim

27 november 2010 17:08

Jag skärper bara till mej när jag lägger upp jeans, andra grejer så är det det funktionella som gäller.

Det finns grejer här också om de två första hus erbjudanden inte passar dej ;-))

http://varmt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards