Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

1 dag - 3 Citygross....

Av Kicki - 23 november 2010 17:07

Hua.

Vilken knäpp dag!

 

Mamma hämtade upp mig vid 11 och vi åkte till första anhalten för dagen, Hööks i Upplandsväsby.

Återlämning av täcket var inga problem.

kikade runt litet men plånboken stannade i handväskan.

så letade vi oss fram till Stinsens köpcentrum i Sollentuna/Häggvik och det i år nyöppnade Citygross.

 

Innan vi kom fram till deras hästavdelning så hittade jag julklappar o födelsedagspresenter till syrran o hennes ungar o gubbe!

skitbra!!

men hästavdelningen var en STOR besvikelse.

 

allt låg och hängde huller om buller. ingen ordning alls och väldigt urplockat.

Varken täcket eller benskydden fanns.

 

eftersom vi hade hyfsat gott om tid fram till att mamma hade tid på röntgen så beslöt vi att åka vidare till Citygross i Bromma.

Jag hade ju redan kollat på hemsidan vilka CG som har hästsortimentet och Bromma skulle vara ett av dem.

 

ingen av oss visste i detalj hur man körde fram till det gamla bryggeriet där CG håller till så vi råkade via diverse väggbyggen hamna helt galet inne i industriområdet bakom bryggeriet! vi hade själva huset i synfältet men vägen dit var hela tiden hindrad av avspärrningar o staket.

vi hade sett en lastbil passera genom en såndär fjärrstyrd grind....när vi fått vända o kom tillbaks såg vi grinden stå öppen.

FRI VÄG TILL CG`S PARKERING!!! tänkte vi glatt.

vad tror ni händer??

 

jopp, sådär 5 m innan vi nådde grindhålet börjar grinden slå igen!

men i bästa amerikansk biljakts-stil stampar mamma på gasen och likt ett mindre jaktplan landar vi på den stora parkeringen utanför bryggeriet!!!

 

lätt uppvarvade o fnissiga skyndade vi in bara för att finna att CG Bromma inte längre hade ngn hästavdelning   

de sålde bara hästfoder.

SURT!

 

när vi sen skulle åka därifrån, med siktet inställt på Danderyds sjukhus, svängde mamma fel i en korsning....

så vi snurrade runt i ett bostadsområde i Ulvsunda en stund. mamma tappade bort sig helt så jag fick lita till min inbyggda kompass för att ta oss ut i rätt riktning.

anlöpte sen mammografi mottagningen på DS sådär en timme före utsatt tid...

men där hade vi flyt i allafall.

mamma fick komma in på en gång och det tog på sin höjd en kvart!

Då kommer min gullemamma med idén att vi skulle styra ut på E4an och sikta på CG i Uppsala!

-"så vi har det gjort"

 

Är hon inte underbar?  

 

och på den välfyllda fina hästavdelningen i Uppsala där fanns både täcke och benskydd!

 

 

   

täcket är olivgrönt med grå o vinröda detaljer. sååååå fint!

Benskydden hade jag väldigt gärna haft i brunt med cremeludd men de hade bara helsvarta. det blir bra det med!

fanns bara i medium och large, jag hoppas att inte medium är för stort.

men de är så mjuka o fina i kanterna så jag tror det funkar. 159kr paret löd den trevliga prislappen!

 

nu är jag trött.

men nöjd!

Det blev sammantaget en nätt tripp på sådär 20 mil.....

men vi fick ju en del uträttat.

att hitta ett gäng julklappar var inte tokigt alls!

 

/K 

 

 

 

 

 
 
Stina

Stina

23 november 2010 18:38

Haha ... vilken dag !! Och vilken resa för ett täcke *S*
Är man galen så är man ! ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

23 november 2010 18:42

hehe ja...räknar min in bensin o tid i kostnaden för det där täcket så blev det ju litet dyrare om man säger så ;)
men vad gör man inte för ett toppenbra täcke?

 
Carin

Carin

23 november 2010 23:02

OJ! Vilken runda *S*

Sjukt sugen på täcket nu. Självklart finns det "hästavdelning" i Höör men inte i Malmö GRRRRRR! Så det får bli en tur till Höör i helgen ändå :P

Tjingeling och sov gott, du bereste bloggvän *S*

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

24 november 2010 09:19

hihi köp två, när du ändå åker!

 
KIm

KIm

23 november 2010 23:18

Vilken super (snabb) mamma du har, rena rallyföraren.
Då har vi båda haft en lång och mysig dotter/mamma dag :-)
Hälsa din mamma att nu vet dom ända nere på Kanarieöarna hur gullig mamma hon är ;-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

24 november 2010 09:19

japp mamma-dagar är bäst!

 
ylle

ylle

24 november 2010 09:37

Vilken supernajs roadtrip! Ja visst blir väl slutfakturan på täcket rätt hög, men man måste också räkna till trevlighetsfaktorn (med racermamma bl a) som ett stort plus!!!!!!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

24 november 2010 09:57

ja mammatid är alltid mys!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards