Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Hiss o diss

Av Kicki - 18 november 2010 15:40

Så idag kom nästa hästprylspaket.

Den efterlängtade clinchergrimman o lite annat smått o gott.

jag blev sjukt besviken först.

 

Grimman såg inte alls ut som på bilden!

detta är bilden på hemsidan:

 

med runda clincher på nos o nacke.

 

men i verkligheten är clincherna pyramidformade och sitter på nos och sidostycken....

dessutom så var de rejält missfärgade. somliga var lika bruna som grimman. det var ju liksom inte tanken.

men jag provade att putsa lite försiktigt och de gick att få blanka o fina, jag beslöt att behålla grimman, för den var ju ändå rätt snygg.

 

Före: (urusel skärpa jag vet..) 

 

efter putsning:

   

 

och så sydde jag fast en hake på käkremmen.

  

visst blev det snyggt!? jag är superkär i den nu!

 

som om det inte var nog så fick jag se att grimskaftet jag köpt för att matcha grimman var trasigt... (o det var inte ens snyggt)

    

 

jippi liksom....

jag mailade butiken o skickade foton, både på grimman och grimskaftet. de gav mig 100kr i rabatt på nästa köp...

jag menade att jag vill hellre ha det avdraget på den här räkningen.

de undrade om jag ville skicka tillbaks grimskaftet...men jag vet inte..tycker det känns lite fånigt.

får se vad de svarar.

 

nu ska jag mumsa ugnspannkaka med lingon!

 

tjena/K

 
 
Ann

Ann

18 november 2010 16:16

Alltså får de ha en bild som inte stämmer? Tur för dem att du blev nöjd ändå!
Och att de inte kunde dra av pengarna på denna räkning, uselt..!
Ugnspankaka, mums!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

18 november 2010 16:26

får se om de byter den nu när det är påtalat. kan tänka mig att tillverkaren har bytt utseende o de inte tänkt på att ändra bilden....
får se hur historien slutar.

 
Carin

Carin

18 november 2010 19:48

Jag hade blivit galen! Detta är en av anledningarna att jag avskyr att handla via nätet/postorder. Vill gärna ta på och se med egna ögon... Och skicka tillbaka ett grimskaft? Kostar ju lika mycket som det smakar, eller hur?! Du kanske kan använda haken :-) Grimman blev jättesnygg däremot! Hoppas gubben är nöjd han oxå ;-)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

18 november 2010 19:52

precis min tanke oxå, med grimskaftet...mkt skrik för lite ull liksom.
jag har inte några dåliga erfarenheter av postorder egentligen så jag tycker det är roligt.
grimman blev ju i slutändan faktiskt snyggare än det var tänkt =)

 
Stina

Stina

18 november 2010 20:23

Men fy vad trist !
Jag hade nog blicit helt galen och skickat tillbaka grejjerna av principskäl ! Grrr ...

Fast grimman var riktigt snygg nu när du fått putsa upp den !
Skicka gärna butiksnamnet som kommentar till mig så jag kan undvka dom i framtiden !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

18 november 2010 21:07

det ska jag!

 
ylle

ylle

19 november 2010 09:42

Men grimman blev ju toppenfin! Det är ju också bättre att ha guldplupparna där på sidostyckena, för i nacken så SYNS de väl inte på Din hårfagre kille....?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

19 november 2010 12:41

precis min tanke oxå! hårfager vet jag inte hehe...men fluffig är han =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards