Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Fars dag

Av Kicki - 14 november 2010 14:19

Har varit hemma hos m & p på pliktskyldigt farsdagfika.

gott iofs, ostkaka med grädde o sylt!

 

 

innan det så var jag förståss i stallet.

Marika hjälpte mig att klippa ett "lufthål" på gubben. Han (vanligt bland isisar) svettas så idiotmycket under halsen så  det är bättre att klippa en ränna så det torkar fort!

får se sen om vi ska klippa en liten bit till ner mellan frambenen, men jag tror det räcker såhär.

 

provade oxå hans svarta vintertäcke, och det passade fortfarande. även den lösa halsen funkar fint.

lite attan kändes det ändå....nu är jag inte tvungen att köpa honom ett nytt.  

så nu ska bara ett "mellantäcke" införskaffas, eller fås i födelsedagspresent   

för det gamla funkar inte alls särskilt bra längre. dessutom är det väldigt lappat o lagat.

 

nu blir det softa resten av dagen, ska glo på hockeyn senare. sverige -finland.

16.25 på ettan för den som är intresserad.

 

hej så länge /K

  

 
 
Ingen bild

Stina

14 november 2010 20:20

Vilken päls han har ! Syns väl nu när du klippt =)

Kicki

14 november 2010 21:15

javisst har han päls, men den är ändå inte riktigt vintermaxad ännu! jag är ju van, så jag tänker inte så mkt på det.
lilltrollet får ju ÄNNU mer, tjockare o längre päls!

 
Ann

Ann

14 november 2010 21:08

Fast det kanske behövs ett till täcke ifall att man tar av täcket när det är blött, för då behövs ju ett torrt att lägga på? ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

14 november 2010 21:16

oooja det har du ju rätt i!! men då skulle jag egentligen behöva köpa typ tre täcken till hihi.
nah, han har ett tjocktäcke till faktiskt, även om det oxå är lite tajt numera.
sen har jag ju andra täcken att kombinera med de tunnare....hehe
täcken är SKOJ!

 
Kim

Kim

15 november 2010 10:43

Ostkaka MUMS det har jag inte ätit på flera år!
Det får jag sätta upp på julens önskelista :-)

Roligt med täcken, ska nog införskaffa ett regntäcke och ett flistäcke x 2.
Fast hon växer ju så....

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

15 november 2010 11:03

varför inte slå till på ett sånt fiffigt flugtäcke??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards