Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

min underbara bussiga duktiga suveräna ponnygubbe!!!

Av Kicki - 5 november 2010 14:14

så, här kommer ett trevligare inlägg   

 

Det gick kanonbra på tävlingen!

jag är fortfarande helt chockskadad av hur duktig han var!!

 

jag trodde först inte jag skulle komma ihåg banan som var sju språng   

men den fastnade !

 

och gubben hoppade som en drömponny!!

  

ja för att vara han iallfall!  det var egentligen bara ett hinder som han "fastnade" lite på, resten gick som en dans. o inte var han särskilt svajig heller, rakt på bara!

så klockrent!  visst blev det lite blandade gångarter här o var...lite tölt o lite galoppblandad tölt här o där men det funkade!! och jag for inte som en trasdocka heller! kände mig riktigt smidig höhö

 

jag är fortfarande helt ....hm...ja...lyrisk nära på!

 

bilder kommer så fort jag fått dem från fotograferna   

jag hade inte ens huvudet med mig att fota honom med rosetten, får göra det i efterskott!

 

å vad roligt det var! och ÅÅÅÅ vilken häst jag har!   

 

hej så länge /K

 
 
Carin

Carin

5 november 2010 15:39

WHIOOOOO Grattis! Och rosett och allt :-) Ska bli skoj att se bilder ;-) Man kan ju göra ganska mycket med de där "länningarna" :P

Synd att jag är lång som ett helt ösregn... Fagurkolur, min "första" länning som jag testade var förvisso hela 142 cm i manken men det såg störtlöjligt ut med mina 185 cm ovanpå HAHAHA! Men någongång i framtiden...

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

5 november 2010 16:12

tack! ja jag trodde ju inte att vår rosettsamling skulle utökas något mer, men nu har vi en blåvit oxå! =)

asch finns massor av folk som rider islänning som e 185cm hihi fast det e klart det kan se knasigt ut om de sätter sig på de mindre.
jag har för mig jag har mätt gubben till 144. måste mäta igen o se.

 
Stina

Stina

5 november 2010 16:18

GRATTIS !!!!!!!!
Ser fram emot att få se några bilder =)
Fasen vad duktiga ni är !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

5 november 2010 16:19

TACK! min hjärteponny är iaf duktig som tusan!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards