Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

jag är klen!

Av Kicki - 1 november 2010 15:24

Idag har vi lekt hoppekipage igen gubben o jag. det stod kvar en bana på ridbanan sen igår, jag behövde bara sänka dem lite...hm...okej, mycket   

 

   

 

det gick inte fullt lika smidigt som förra gången vi provade, men nu hoppade vi fler gånger....men det kan inte se vackert ut inte. gångarterna blandas hej vilt o jag flänger o far som en blystoppad vante...

jag hade kortat upp stigläderna och daaaaaaaaaaaaamn vad jobbigt det var. jag fick ju sockerdricka i benen på studs!

balansen o styrkan i benen är ju noll hehe.

men strunt samma, älskade gubben verkar iallafall tycka att det är lite roligt, även om han är lika lite styrning på dojjorna som jag. inga vägringar o inga rivningar o det e ju huvudsaken!

   

en sak är iallafall säker, gubben har mkt bättre kondition än jag. jag var helt flåsig o röd i ansiktet efter den där korta stunden på banan. vi snackar max tio minuter här...

inte för att jag varit i ngn slags elitform förut, men det här med foten har verkligen sänkt tillståndet en hel del.

foten tog nog lite stryk av mitt försök till hoppsits oxå, för nu har jag ont som fan...

 

/K

 
 
Kim

Kim

1 november 2010 16:09

Låter som ni har det roligt tillsammans i alla fall och det är ju det viktigaste.
Lite lagom träning så kommer ni i form, men ta det lugnt med hälen.
Stor fin ridbana.
Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

1 november 2010 16:46

hehe svårt att hinna komma i form till på fredag bara...

 
Stina

Stina

1 november 2010 17:18

Vad sugen jag blev på att hoppa bana nu då !
Ser så inbjudande ut ....

Kommer att gå jättebra för er på tävlingen ... viktigast är att man har kul och det verkar ni ha !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

1 november 2010 17:27

haha jättebra vet jag inte men förhoppningsvis får vi vår första hopptävlingsrosett, om än bara en CR-rosett! tycker det e litet cool att gubben får göra hopptävlingsdebut 25 år fyllda hehe.
men vi kommer garanterat att roa NÅN!

 
Carin

Carin

1 november 2010 19:52

Gammal är ingen ålder!
:P Glömmer aldrig när jag var hoppdommare på just en sådan lingon-blåbärshoppning och mormor till en ponnytjej, nyss fyllda 80, blir ledd i skritt runt banan på låga kavaletti. Har nog aldrig sett en så gammal kvinna le så brett! Hon och ponnyflickorna sken ikapp när de fick sina blåvita rosetter. Hästen? Jodå, det var en gammal islänning det med! Den klev över med stora steg och rev inte ens "muren"

Det är känslan som är viktig, inte resultatet! När man känner DET så är man fullständigt nöjd med sin prestation.

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kicki

1 november 2010 20:21

hehe du har så rätt. det ska bli jätteroligt, men det e klart man funderar lite på hur det kommer o se ut.
och min gamle gubbe kliver inte med några stora steg haha han kan snubbla på mattkanter han!

 
Ann

Ann

1 november 2010 22:40

Jag förstår dig, jag vill inte ens tänka på när jag ska börja rida igen..!
Ont i foten... ja ja... hoppning är farligt! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

2 november 2010 08:41

hihi

 
ylle

ylle

2 november 2010 06:56

Jag kommer och tittar på er uppvisning.. hi hi.. men ta det nu lugnt med fot och hälsa i övrigt! Låt inte "tävlingsdjävulen" flyga i Dig!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

2 november 2010 08:39

ojojoj...ska vi få publik oxå =O nej den gamla tävlingsdjävulen håller sig nog borta...eller har väl iallafall blivet klok o eftertänksam.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards