Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

blött o kallt

Av Kicki - 24 oktober 2010 16:12

det var väldigt blött ute idag.

och lite kallt...

känner mig ruggig fortfarande fast jag tog en varm dusch när jag kom hem från stallet.

 

Moa var i stallet så min plan att vi skulle rida ut tillsammans gick att genomföra.

medan jag väntade medan hon red ut på Memory med de andra tjejerna så fixade jag lite i min hörna av sadelkammaren.

satte upp ett par krokar o gjorde fint.

jag hade ju turen att få sadelhängare i ett hörn, och eftersom jag har två hästar fick jag två hängare förståss, så jag är ju ensam där i det hörnet , med två hängare över varandra.

det var ju inget större projekt men det var roligt iallfall.

 

När Moa skulle sadla blev Bettan jättearg o vände arslet mot henne, ville inte släppa in henne i boxen. då fick jag rycka in o sätta ner foten.

Moa hade inte bundit upp henne och det vet jag ju är ett misstag. jag vet att det inte funkar men Moa har inte hunnit lära sig hur man tass med tanten än.

Men ute i skogen gick det hur bra som helst. Bettan är jättebussig, bryr sig inte alls om att hon inte hänger med o hamnar på efterkälken. hon lufsar på så snällt. på stora stigen travade de efter gubben o mig bitvis.

men blöta blev vi.

och stackars Moa var ju blöt redan innan.

 

det var inte mkt till ridtur för gubben den där lilla svängen men jag hade ingen lust att göra nå mer iallfall i det fula vädret.

 

testade det superbilliga fleecetäcket jag köpte på ÖB för länge sen, och det funkade helt ok. tänker ha det som tilläggsfoder under tex det nya regntäcket.

gubben fick ha på sig kreationen när han gick ut i hagen igen. kändes bra nu när det regnar o e kallt. även om han har den stora fina ligghallen att gå in i.

 

här står han i sitt nya grå täcke. de trodde att de skulle få gå ut i mathagen, därför står de uppradade allihop   

 

men vad jag inte begriper är varför täckena numera är så himla djupa? kolla framtill på gubben, täcket går ju ner över framknäna nästan...

kanske ska försöka ta o modifiera det litet...det är ju inte fodrat så det e inga större problem att sy i det.

dumt att jag inte tänkte på det innan han fick använda det ute...

så kunde jag ha sytt om det när det fortfarande var rent...

lätt att vara efterklok.

 

/K

 

 

 

 
 
Ann

Ann

24 oktober 2010 20:09

ja det där med täcken... håller på att leta efter bra täcken till min lillfis hemma. kruxet är att 95cm blir tajt och 115 blir stort, men vissa 115cm går bra.
När hon var yngre, smidigare och smäckrare passade 95cm bättre..! :)
tror jag blir tokig!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

24 oktober 2010 20:25

finns dt inte täcken i 105 längre?

 
Ann

Ann

24 oktober 2010 20:31

Stina har just gjort mig uppmärksam på att jag nog har missat den storleken...
fick nämnligen ett 115 täcke för längesedan och fick då för mig att det var nästa storlek...
ibland är jag bara så korkad..! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

24 oktober 2010 20:33

hahahaha vad söt du är!

 
Stina

Stina

24 oktober 2010 22:06

Det är tur du har mig Ann *skrattar*

En del täcken är riktigt långa som du säger ... hade ju varit smart att sy till dom lite ...och ännu smartare att göra det INNAN dom lerar ner det *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

24 oktober 2010 22:18

ja...det hade ju varit smartast...=/
åker väl ut imorrn o hoppas på att det inte är alltför skitigt. o eftersom det ligger ett täcke under så kanske det inte blivit så hårigt...

 
Kim

Kim

25 oktober 2010 10:55

Hoppas vädret är lite bättre idag.
Så Moa kan vara så tjurig när hon önskar...
Ja hon måste väl leva upp till rasens rykte ;-)))

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

25 oktober 2010 11:05

hehe MOA är ett snällt o vänligt litet flickebarn =) BETTAN däremot vet precis hur man gör för att vara både SHETTIS och STO ;D

 
KIm

KIm

25 oktober 2010 16:39

Opps fel namn....
Hoppas inte Moa läser det :-)))

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

25 oktober 2010 16:49

hihi nej det tror jag inte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards