Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

vadå dåligt väder???

Av Kicki - 21 oktober 2010 16:41

sämre väder idag??? vadå? det har varit urhärligt väder ju! visserligen ganska kallt, men strålande sol och vindstilla.

 

imorse landade de nya boots-spännena på hallmattan !

  

ett par 12mm comfort pads hade jag oxå beställt. bra att ha i reserv. har lagt i såna i frambootsen och det känns kanon.

 

nå. så jag for till stallet med spännena i högsta hugg  

där möttes jag av Marika och hennes mamma Vivi som ville testa mina boots på hennes Reykur. Hon har klämt o kännt på dem förut men nu står hon i begrepp att beställa en full uppsättning så då ville hon ju gärna prova först. så det e klart man ställer upp på det! Marika ska oxå beställa till en av hennes hästar så nu har man omvänt två Swiss-boots användare till Easyboots hihi  

 

att byta Bungeen till de nya Easy-up spännena var lite småpilligt men inte svårt. när jag gjort den första så hade man ju kommit på tricken.

och det var så mkt lättare att få på bootsen sedan, och de satt faktiskt mkt tajtare oxå!

hur nöjd som helst är jag! 

   

här har vi varit ute o testat! de stod pall!

det måste vara en väldigt konstig vinkel, för spännet ser ju ut som en jätteklump där till vänster...de bygger inte ut mer från hovväggen än vad de vanliga spännena gör.

 

  

här är framfötterna med det traditionella spännet. jag tycker helt klart att funktionen är mkt smartare på Easy-up spännet! dessutom är mindre del av vajern blottad med Easy-up, och passformen blir tajtare.

ska tamejfan beställa 2 till o byta ut på fram oxå.   

 

 

det var en skön ridtur på en glad gubbe! 

 

 

Här väntar gubben medan jag "lagar maten"    

 

 

Bettan fick sig en liten promenad o sen hälsade vi på fåren.

  

  

Jag trodde hon skulle tycka de var läbbiga men hon tyckte de var helt ok. kunde tom nosa så här jättenära!

tror inte hon nånsin har träffat får...

ibland slår de en med häpnad!

 

Till middag blir det minivårrullar! är dunder sugen redan nu, men får tåla mig en stund!

 

hej så länge /K

 

 
 
Ann

Ann

21 oktober 2010 20:48

Hur länge håller bootsen?
Funderade på det till Mellis men tyckte det blev lite för dyrt att köpa, för att ha bara över vintern...
Bra att du är nöjd ivarjefall! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

21 oktober 2010 21:09

hur länge de håller är ju avhängigt på hur mycket o länge man rider med dem, och på vilken sorts underlag så det kan jag inte riktigt svara på....
men de ska hålla för måååååånga mil.
easycare menar att de håller 3ggr så länge som en järnsko, eller 80-160 mil men som sagt, allt hänger ju på det jag nämde ovan.
kolla in på http://www.easycareinc.com/, där finns massor av info!

 
Kim

Kim

22 oktober 2010 00:58

Jag läser och lär om dina erfarenheter med easyboots.
Så när det blir dags för Nelly så hoppas jag veta vad jag vill :-)

Modig liten häst du har som vågade nosa på fåren!

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

22 oktober 2010 09:36

hehe ja det har ju säkert kommit nya sorter då oxå! men det är rätt, man ska samla allt i bakhuvet =)

 
Stina

Stina

22 oktober 2010 06:07

Spännena ser verkligen klumpiga ut på bilden, men det är väl vinkeln som du skrev.
Dom ser ut att gå upp över skon och ger nästan intryck av att kunna göra skada, men det kanske oxå är bilden/vinkeln som luras ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

22 oktober 2010 09:25

visst sticker spännena ut en liten bit från hoven, det går inte att komma ifrån. de kan inte gör hoven ngn skada, de sitter helt och hållet på booten, och ingen del av booten sitter åt om mjukdelar, allting är under kronranden. gaitern går förståss upp ovanför men den är i mjuk neoprene.

 
ylle

ylle

22 oktober 2010 07:07

Skönt att hitta boots som funkar! Jag har ju testat en hel del olika till mina islänningar, ja främst till vhiskur då, Sveipur funkade ju utmärkt barfota utan nånting.. Swiss var för svåra för mig att få på och AV, Boa var något tunga och klunsiga, jag gillade allt Cavallo bäst, lätta som en plätt och buslätta att sätta på och ta av (dubbla kardborrar)

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

22 oktober 2010 09:35

ja man måste testa å se vad man trivs bäst med. det beror ju så mkt på hur hästen ser ut och vad man själv föredrar!
jag har hittat hem iallafall!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards