Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

regn =(

Av Kicki - 19 oktober 2010 12:48

Urtrist väder...regn regn.

hoppar över stallet idag. såna här dagar är det verkligen skönt att inte vara tvungen att ge sig ut.

 

men jag åkte till jobbet o lämnade in senaste sjukintyget.

därefter ner till Lantmännen o inhandlade en fodertunna.

häromveckan så kom en av Marikas ponnyer, Sesam, lös i stallet och roade sig med att leta reda på godsaker i foderladan. min havretunna slog han sönder locket på så Marika ersätter den.

eftersom jag har förälskat mig i de här rektangulära tunnorna så ville jag ha en till sådan istället för en rund.

  

en sån här, fast svart och med lock. 

rymmer hela 90 liter o tar MYCKET mindre plats än en rund tunna. ME LIKE! 

Ponnyn tog ingen skada av äventyret som tur var.

 

därefter gick jag in på Ica för att handla lite och hämta två paket gb-gräddglass som man fick i present som icakortkund.

 

så nu ligger jag här på soffan igen...

vet inte riktigt vad jag ska ta mig för.

jo föressten.

jag fick hem en del bilder jag låtit framkalla. första gången jag gjort det med digitala bilder.

en del blev jättefina o nån annan inte bra alls.

men det var ett gratiserbjudande från fujifilm så det gjorde inte så mkt. beställde några i större format, de har inte kommit än.

men jag ska nog rama in några av de små oxå.

det var roligt. år o evigheter sen jag fick hem riktiga bilder.

enkelt och snabbt gick det oxå! tror jag "skickade in" bilderna i söndags!

så jag roar mig nog med dem en stund.

 

hej så länge /K

 
 
Kim

Kim

19 oktober 2010 14:55

Tråkigt med för mycket regn, vi får nog ta ett allvarligt snack med Tor, han får gärna fixa regn och blixtar på nätterna men på morgonen ska solen skina! Han kanske bara missat tiden...
Hoppas tunnan gjorde din dag ljusare, det är ju nästan en hink ;-))

http://varmt.bloggplatsen.se

Kicki

19 oktober 2010 15:11

hihi ja det gjorde den, eftersom jag inte behövde betala hela själv heller =D

 
Stina

Stina

19 oktober 2010 16:51

Shoppa för någon annans pengar kan lätta upp även den tråkigaste dag *s*

Såg smart ut, din nya fodertunna. Man kanske skulle kolla på sådana ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

19 oktober 2010 16:54

ja de är kanon, enda minuset är väl att locket är löst o inte går att låsa fast. men å andra sidan har de flesta tunnor lösa lock...och min gamla tunna var ju inte hjälpt av att vara låsbar.
de finns på lantmänen som sagt, kostar 199kr + lock 49kr i svart.

 
Ann

Ann

19 oktober 2010 19:11

Har mitt foder i en trälåda med låsmöjligheter nuförtiden, funkar jättebra.
Jag får i 5 krafftsäckar i den.
Sedan har jag betforen i en sån där grön kraffttunna med lock som går att låsa.
Nåt mer foder har jag inte (jo, B-vitamin, tokosel och olja) så nu har jag 3 tunnor med lock över som... ja står där! :)
Skickat efter kort, ja det var evigheter sedan!
Skriver ut de flesta själv nuförtiden..!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

19 oktober 2010 20:55

ja en stor trälåda eller uttjänt frysbox är ju ett bra alternativ om man inte har behov att vara "flyttbar" eller har många hästar =)

 
ylle

ylle

20 oktober 2010 07:45

Mysigt med fina fodertunnor! Fast jag gillar ju runda med såna där lock som man liksom hakar fast.. regnet gör väl ingen glad? Liksom Ann skriver jag ut bilder vid behov, var en Canon skrivare som är fantastisk!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kicki

20 oktober 2010 08:52

jag har ingen skrivare alls jag. önskar jag hade det ibland...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards