Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

ajaj

Av Kicki - 18 oktober 2010 13:32

Så var man klar med dagens möten o göranden...

 

först imorse hade jag läkartid. och jag börjar allvarligt att tro att karln e sadist ellre ngt. varje gång så bara MÅSTE han klämma o få mig att grina illa....

samma procedur var gång. han var besviken på norrtälje sjukhus som inte vaskade fram en snabbare tid till MR. de hade tydligen skickat ut ett brev nyligen och dementerat ryktena (som går, enligt dem) att de skulle ha långa väntetider...

han sjukskrev mig till 3 november med ny läkartid samma dag.

 

och nu kom jag just hem från sjukgymnasten som plågade mig med ultraljudet. i kombination med kyla den här gången. inte skönt.

 

mellan läkarbesök o sjukgymnastbesöket så har jag smort upp gubbens lädergrimma. har inte använt den på några år...lite synd för den är fin o underbart smidig, och jag har sytt den själv...synd att den bara ligger tänkte jag.

 

hamsterskruttan fick städat i buren oxå.

så nu har jag inget som ligger o skriker efter mig.

 

beställde nya spännen till bakbootsen

(Easyboot Bare) idag oxå föressten.

kommer inte ihåg om jag skrivit det förut, men jag tycker inte att de var så smidiga som utlovat. Men det går att byta ut bungeen till spänne o wire så kommer de att vara lite enkla att få på o av som Epics. Jag valde ett spänne som heter Easy-up. lite annorlunda mot det vanliga spännet, det öppnas uppifrån vilket ska minska risken för att det ska råka gå upp eller fastna. så här ser det ut:  

resten av dagen blir det vila antar jag.

och drömma lite om stallgarderober  

 

hej så länge /K

 
 
Stina

Stina

18 oktober 2010 16:50

Stackars dig ... hoppas du blir bra snart så du slipper alla sadister !

Är du nöjd med dina boots ? Funderar av och till på att skaffa till ponnyskrutten.

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kicki

18 oktober 2010 16:56

jag är väldigt nöjd med bootsen. gillar dem skarpt. bortsett från att jag har lite svårt att få på Bare. jag skulle vilja ha till bettan men hon har så runda fötter att det e svårt att få några boots att passa...

 
Ann

Ann

18 oktober 2010 20:39

Hoppas verkligen att du blir bra snart, har nog inte riktigt fått klart för mig vad det är som felar, men jag vet att det är väldigt jobbigt att gå och ha ont... :(

Häftigt att ha sytt grimman själv, klart den ska användas! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kicki

18 oktober 2010 20:42

det är något i min högra häl som är kaputt. hälsporre uteslöts tidigt, nästa bud var att det är en förstörd fettkudde...nu vet ingen nånting längre som det verkar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards