Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Smolk

Av Kicki - 7 oktober 2010 15:35

Gråväder idag. lite regnigt.

 

har varit i stallet o tog en liten ridtur på gubben.

men det e ngt som inte är riktigt ok...  

efter att vi var ute tillsammans med jänta o mia förra helgen så har han inte kännts helt hundra.

idag tyckte jag han markerade lite på höger fram fast han känns inte helt tydligt halt när jag rider. han är lite passtaktig i skritten o nickar litet i trav, men han är inte ovillig att trava.

skulle mkt väl kunna vara ngt muskulärt...

som den amatörmassör man är så kan jag inte hitta ngt solklart spänt ställe.

jag brukar stryka igenom honom o massera litet efter att vi varit ute plus lite lätt stretching.

de märkliga knölarna under magen börjar gå ner nu iallfall, dem har jag jobbat på varje dag.

kan ju vara dem som spökar med framdelen...

och egentligen så har ju matte kanske lite för många kilon att komma med oxå....skulle ju inte skada om hon kunde bli av med en del...

 

jag ska låta bli att rida i några dagar o se hur han känns sen.

är nog en god ide att låta en massör känna på honom.

 

de nya bootsen gled på lättare idag, fast egentligen borde de nog justeras in till lite tajtare, de är enligt anvisningarna litet för glappa. men de sitter ju iallafall kvar på o vrider sig inte ett dugg. ska ställa in dem ett snäpp o testa nästa gång.

de ska visst bli lite mer smidiga efter några användningar oxå.

 

tog lite bilder inne i stallet oxå, men de blev verkligen jättedåliga, helt suddiga o fula. fråga mig inte varför.

 

idag är det marknad här i hålan. JÄTTESTOR marknad. sveriges största endagsmarknad eller nåt i den stilen.

jag skulle väldigt gärna ha en Langos....och köpa lite strumpor. men jag ids inte gå dit, och för alldel, jag tycker inte det känns så jättekul om man skulle stöta på ngn från jobbet där...nu när man e hemma sjukskriven för foten...

o det regnar o e kallt...

 

äää känner mig lite grå å låg själv just nu.

suck

/K

 

 
 
CJE

CJE

7 oktober 2010 17:27

Känner mig ungeför som du idag, motivationen ligger på samma nivå som ett brunnslock, mestadels UNDER marknivå!

http://ekbladet.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

7 oktober 2010 19:54

Hoppas han kryar på sig snart gubben.Jobbigt när dom inte mår riktigt bra =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Kim

Kim

8 oktober 2010 00:28

Här har det också regnat idag.
Är också lite grå och låg, men men i morgon får det bli bättre.
Kram

http://varmt.bloggplstsen.se

 
Ann

Ann

8 oktober 2010 10:23

Här regnade det i stort sett hela dagen, men efter regn kommer solsken har jag hört..!
Hoppas han blir bra snart.
Och marknader kan ju vara kul, men är mest jobbiga med trängsel och sånt! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ulla

8 oktober 2010 11:42

Äh visst hade du kunnat gå på marknaden fast du är sjukskriven. Det var ju en läkarbedömning att du ska vara hemma från jobbet. Det innebär ju inte att du måste ligga ner i sängen hela dagarna, bara "inte jobba". Nåja, försent nu... ny dag idag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards