Kickis Blogg

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

NERE

Av Kicki - 17 augusti 2010 12:43

Idag kom mamma o hälsade på i stallet. hon var ju nyfiken på hur det såg ut o det var längesen hon träffade hästarna.

Det var lite mysigt. Hon hjälpte mig att fixa iordning med mina nya fodertunnor.

hästarna fick morötter.

 

Gubben är fortfarande svullen i benen, men jag tyckte nog han var litet mindre tjock i det värsta benet.

Men såklart, jag hade ju helst sett att han var helt normal igen...

 

Köpte havrekross, betfor o vetekli på lantmännen. behövde ett par fodertunnor till, ville egentligen inte köpa det där, för de är så dyra, men jag föll för de rektangulära de hade. jag har alltid tyckt att det vore så fiffigt att ha sådana. de tar ju mindre plats än en rund tunna.

de var ganska dyra, över 200 kr stycket. men jag tog två. det är ju inte direkt nåt förbrukningsmaterial.

o nog såg det snyggt och prydligt ut. 2 till skulle man ha....

 

Vi kom att prata om hur jobbigt det är att djur blir äldre...att de faktiskt inte lever för evigt.

det är ju så det känns. Jag kan liksom inte tänka mig livet utan Vinur. jag har ju haft honom i drygt 15 år. det känns ju som om det alltid kommer att vara så.

 

men det är jag ju verkligen påmind om nu när han är dålig i benen.

visserligen bör han väl bli fullt återställd men det blev ändå så kännbart. så verkligt.

Han är inte odödlig.

 

Så kom saknaden efter min älskade vovve Yrre som ett brev på posten.

  

Jag berättade för mamma hur jag drömmer om honom och att det inte går en dag utan att jag saknar honom. jag minns knappt hur länge sen det var han fick somna...4 år? 3år? tror det var 2006..eller kanske vintern 2007.

spelar ingen roll. Jag saknar honom fruktansvärt. men jag är ändå helt säker på att han är med mig för han känns så nära på ngt sätt. som om han låg brevid mig i sängen o gosade...

  

 

Så det känns ändå lite ledsamt idag.

 

Ska nog gå å duscha o sedan krypa ner i sängen o titta på film. är i sådant stämmningsläge.

soffan ger inte tröst nog....

 

/K

 
 
Kim

Kim

17 augusti 2010 17:48

Hej!
Va skönt att det går åt rätt håll med gubbens ben, fodret kommer säkert att fixa resten.
Ja du gamla djur...det bästa vi kan göra är att njuta av dom NU, inte vänta. Nuet är det bästa som finns när man tar vara på det.
Min ena hund är snart 14, och är lite skruttig i höfter och ben, men struttar runt och ser glad ut.
Jag intalar mej ofta: njut nu, njut nu och gör henne glad nu när hon finns här.

Va fin din hund var, liknar en Vorhster (stavas det så?) Han vaktar säkert över dej om du känner det.
Kim

http://varmt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 15 april 2015 11:21

I förra veckan var jag med Marika o tjejerna på shoppingrunda till Horze, Hööks och Börjes. Köpte mig ett par nya stigbyglar, Compositi Reflex.    Har varit sugen att testa såna eftersom jag har ett knä som gnäller till o från. De är ordentligt ...

Av Kicki - 17 mars 2015 14:51

Ledig dag och härligt väder betyder givetvis hästmys. Idag i sällskap av Cecilia som även hon var ledig      Först provade vi hennes nyinköpta sadel på Shess. Jag sadlade på Bullegulle och så tog vi en lufstur i skogen tillsammans.   Nu så ...

Av Kicki - 9 mars 2015 20:40

Inledde dagen, denna härligt vårliga dag, med en mysig tur i solskenet tillsammans med Marika och Mozart.       Vi bara myste av värmen och de isfria vägarna, pyssel o gos med hästarna . Man dröjde sig kvar i stallet bara för att man ville s...

Av Kicki - 8 mars 2015 15:47

....lyckas man liksom inte alls med bilderna....De flesta jag tog idag "råkade" bli i motljus eller annat skrutt. Men de inte allt för katastrofala får väl bilda ett inlägg här iallafall...   Idag småpysslade jag lite ihop med Julia. Eftersom d...

Av Kicki - 5 mars 2015 14:35

Strålande härligt väder idag!   Den typ huvudlösa Bulle har börjat fälla en aning.    Men varje vår ställer jag mig frågan: varför släpper alltid det vita först??  Har aldrig lyckats ta reda på svaret på den frågan men många bekräftar att det...

Medlem i Team Easyboot

 

 

      

 

Vinur frá Götu *1985*

          

Tinky *1997* (min bonushäst)

  

 

Scuzzies A tiqne "Sessa"

 

Easycare.inc - Easyboot

  

 

Varför barfota?

 (En kort artikel på engelska)

Barfotalänkar

EASYBOOTS i Sverige

Foder o annat matnyttigt

Hästsport o sånt

Andra Bloggar

Senaste inläggen

Arkivet

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards